Annons:
Etikettavel
Läst 2887 ggr
Scillajsa
5/24/08, 12:43 AM

TOPPÅ

Undrar om någon vet något om Toppås avkommor ska åka ner med två ston till honom här i sommar och vill bara veta om det är någon mer än rungegård som har avkommor efter honom..

Har han lämnat någon skäck än?

Annons:
SigneK
5/24/08, 12:46 AM
#1

Vet inte, men han är fin!

ninam
5/24/08, 10:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det står i blå basen att han har 4 avkommor hittills och en som skall födas i år. Galopp har jag sett på Rungegårds auktion och han är skäck. Mamman måste ha skäckanlag för att det skall kunna bli en skäck. Med en mamma utan skäckanlag blir det inga skäckar, men fölen får skäckanlag. Med en mamma med skäckanlag blir hälften skäckar och resten får skäckanlag. Med en skäckmamma blir det bara skäckar.

russigabettan
5/24/08, 11:23 AM
#3

Toppå är jättefin, jag såg honom förra sommaren när jag hämtade vår lilla Liiz HT som är efter Dardel som också står på Stuteri HT. Jag tror dock inte att något av deras egna ston som de betäckt med Toppå haft något skäckanlag, så några skäckföl där på gården fanns inte tyvärr, hade varit roligt att få se, Toppå har ju en väldigt fin "skäck-teckning".

Ni kan kolla in Toppå, Dardel och de andra russen på www.hyggestorp.com Det kan möjligen finnas en 1-åring kvar som de vill låna ut till seriöst satsande på ponnytravet, hon finns under till salu, Fiddelie HT.

Scillajsa
5/24/08, 4:20 PM
#4

Jo jag vet att båda föräldrarna måste ha skäckanlagen har ett skäck sto jag ska åka ner med och en brun tre åring vilken jag inte tror har skäckanlagen men dom kompletterar varandra bra ändå..

Har sett ett föl efter Toppå en liten fux hingst som är född förra året står hos ägarna till toppå. och det stämmer att dom inte har skäckanlaget på sina ston det var jag också tvungen att kolla nyfiken som man är Glad Var ner i vintras och tittade på honom han verkar hur trevlig som helst precis som jag vill ha dom så det blir nog bra hoppas jag..

alpros
5/26/08, 10:05 AM
#5

Jag så en unghingst e Toppå på premiering förra året i Norra Ljunga. En skäck som inte höll måttet exteriört, men hade en mycket trevlig uppsyn och (vilket jag la särskilt märke till) hade mycket häftiga rörelser, med swung. En riktig gångartsponny.

Sandens Turbo

30060692

e. Toppå 550

77878=37

Tittut
5/26/08, 10:15 AM
#6

# 5 Det var tufft att säga att den inte höll måttet exteriört, om den fick 778 i början. Det är inte alls någon dålig häst, tycker jag! Han var ju bara ett år också. Glad

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
alpros
5/26/08, 10:20 AM
#7

#6 Det var domaren som menade att han inte skulle passera. Måttet - i detta fall -  håller ju inte många hingstar.

[Justie]
6/6/13, 6:52 PM
#8

Vad heter hästen på bilden i inlägg #2, är det Galopp?

Plupp73
6/6/13, 9:01 PM
#9

Har träffat ett väldigt trevligt och vackert ungsto f-09 e Toppå och u Hassela 4784. Hon heter E-Sally, är vaken och social och har fint steg. Blev diplomsto förra året i Svenljunga. Har ju mycket ovanligt blod på mammans sida (mio), men är i övrigt en ponny med väldig utstrålning som man lägger märke till.

Upp till toppen
Annons: