Annons:
Etikettträningsdagböcker
Läst 2003 ggr
Saiop
2008-12-01 11:51

Saiop - Sockervadd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna träningsdagbok är ägnad till russto Sockervadd. Här kommer jag skriva om hennes träning i vardagen.

Sockervadd är född 2004 och kom till mig 23 december 2007, då hade hon gjort ett kval och två stycken starter på travet, en vinst och en diskning. Efter det har det blivigt ytterliggare 4 starter med mig. Hon har rekord 2.34.4 på travet.

Sockervadds föräldrar: e. Granit 368  u. Plupp 3197

Annons:
Saiop
2008-12-22 13:13
#1

**22/12-08
**Nu när mitt lov har börjat skall jag också börja träningen med Sockervadd, som nu har haft semester i ungefär 2 månader. Idag blev det tömkörning och vi tränade lite halter och att stå still i 10 sekunder, vilket hon sällan vill, men på slutet gick det bra. Tränade henne också på lite serpentiner och volter. Hon var väldigt lugn och lyssnade bra på var jag gjorde.

Saiop
2008-12-24 11:48
#2

23/-12-08 [var inte inne igår så kunde inte skriva då**]
**Idag blev det tömkörning igen med mycket halter och volter. Hon stod idag still 15 sekunder och jag kunde även rulla upp tömmarna och gå ett varv runt henne och sedan ta tömmarna igen utan att hon gick iväg. Duktig häst! :)

Jag tömkörde henne på åkern idag och travade henne lite på volt runt mig, hon var hela tiden lugn och samlad och lyssnade hela tiden på vad jag sade.

Saiop
2008-12-26 12:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

25/12-08 [Glömde bort att skriva igår**]
**Idag tog jag in Sockervadd och selade på henne och spände sedan på vagnen, hon var hela tiden lugn och man såg på henne att hon visste vad vi skulle göra. Mamma följde med, eftersom det var första gången framför vagn sedan vintervilan. Det gick jättebra och vi tog bara en sväng på ungefär 15 min.

Gammal bild på mig och Sockervadd

Saiop
2008-12-26 18:40
#4

**26/12-08
**Idag tog jag ut Sockervadd själv eftersom varken mamma eller pappa var hemma. Jag jobbar ju fortfarande med mina nerver efter att jag blivigt utsparkad ur culkyn en gång och har därför inte kört själv på länge. Dock gick det bra och Sockervadd var väldigt lugn och då blev också jag lugn. Vi tog en sväng förbi hagen ner i skogen och sedan ett varv på åker. Vi var ute i ungefär 20min.

Saiop
2008-12-28 16:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

**28/12-08
**Idag tog jag ut Sockervadd igen efter en dags vila. vi körde vängre idag och var borta i ungefär 30 min. Hon var lugn men pigg och det blev rätt mycket trav!

Upp till toppen
Annons: