Annons:
Etikettträningsdagböcker
Läst 7064 ggr
Teja-Bea
12/22/08, 10:42 AM

Teja-Bea - Tejas Monique & Silverboy

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är en tränings- och tävlingsdagbok för mina tävlingshästar Tejas Monique, Silverboy och Retzina. Eftersom de nästan alltid  tränar tillsammans så får de även dela dagbok.

Tejas Monique. Svbr sto f.1998 e.Drömprinsen 460 u.Anemona 2266 ue.Sverker 249. rek.2.07,3

Monique var mammaledig under 2008 då hon fick ett stoföl e.Micklas 571 men nu är träningen igång. Vi mjukstartade redan i november, det är mycket mage som ska tränas bort! Målet är att komma till start i april 2009.

Silverboy 552. br hingst f.2000. e.Oudipus 489 u.Beata 3576 ue.Fridhems Jonatan 401. rek.2.22,8

Silverboy gjorde sitt livs första travsäsong 2008. Han verkade gilla travet och fram mot hösten trillade poletten ner och han började förstå vad vi ville att han skulle göra! Han årsbästa stannade på 2.22,8 och han fick flera placeringar. Silver vilade oktober-november och har smygstartat under december. Målet är att komma till start i april 2009.

Retzina. br m.stj sto f.1996 e.Allgunnens Opal G 428 u.Reina 3316 ue.Axel 318. Rek. 2.20,4

Retzina har startat sparsamt i sitt liv. Hon kom till mig i slutet av mars och stannar under försmommaren. Detta är en häst med stor kapacitet och vi hoppas på fina tider. Målet är att komma till start i maj 2009 och en tid under 2.20.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Annons:
Teja-Bea
12/29/08, 6:31 PM
#1

Igår blev det en lugn tur med Monique i vagnen och Silver på släp. De fick båda lite jul-ledigt då jag själv var på semester några dagar, så jag ville inte ta ut dem på en tuff tur.

Tyvärr var det väldigt hårdfruset i marken så tempot blev ytterligare lite lugnare än jag planerat. Men då valde jag istället att köra en väg med lite mer backar så de fick jobba långsamt tempo i lite kuperad mark istället.

De var båda pigga och alerta och Silver är verkligen en pärla att ha på släp, även efter ett sto. Jag upphör aldrig att förvånas över hans härliga temperament!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
1/2/09, 12:22 PM
#2

30 dec

Lika hårt i backen idag. Jag körde Monique och hade Silverboy på släp. De fick gå en lugn tur i skogen men gick sedan ut på en av vallarna där det var mjukare. Monique fick gå lite 8-or och volter. Inte direkt hennes favoritaktivitet men ändå ett "nödvändigt ont".

Silver joggade snöllt med där bakom.

1 jan-09

Idag var Katja (Hovgårdens stuteri) på besök. Först körde vi Silverboy. Han var jättepigg i början och tyckte defenitivt att vi borde öka varje gång det kom en raksträcka. Men efter ett par kilometer så sänkte han själv temot och det märktes att han började bli trött!! Men han tvekade ändå inte när vi ville göra en sista ökning. Han blev rejält svettig men blåste ändå förvånadsvärt lite! Detta var hans första gång i vagn sedan november! Förvånad

Efter detta satte vi Monique i vagnen. Hon var som vanligt glad och positiv och sådär härligt tankspridd som bara hon är! *skratt*

Katja fick köra mycket och träna på att parera oren trav, titta på takten i travet, hålla koll på vagnen m.m.

När hästarna var färdigompysslade så gick vi in och värmde frusna tår och förberedde Katja lite inför stundande licenskurs!

Gott Nytt år allihopa! Vi ses på banorna!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
1/5/09, 5:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

4 - jan

Körde bårde Silverboy och Monique idag. Det är ca -15 grader så det blev en mycket lugnt tur med båda. Men som utr är har det kommit massor med snö så pulsa lite fick de iaf!

Det var jättevackert väder ute…! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
1/8/09, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

6 jan

Idag körde jag Silverboy och hade Monique med på släp. Hon är så stabil att ha på släp! Håller sig fint på sidan med lagom spänt grimskaft. Drar inte och hänger inte!

Silverboy tyckte det var jättekul med någon som kom upp på sidan och tyckte att han skulle "svara" mot den "press" han fick och ville hålla betydligt högre tempo än jag tyckte!

Silver blev svettig, men blåste inte. Och Monique blåste, men blev inte svettig! haha

De var pigga och glada båda två. Men tokigast var nog hunden som ville köra full gas hela vägen! Tungan ute

Nu har både Monique och Silver fått sin första spruta mot A2 så det blir vila i några dagar.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
1/11/09, 3:05 PM
#5

10 jan

Nu är vilan över från vaccinationen och det var träningsdags igen. Det var lagon varmt ute (+3) och det var bra underlag på vägarna. På med tunga vagnen och ut och pulsa i skogen!

Först körde jag Silverboy som var galet pigg! Han tyckte hela tiden att det gick för långsamt och att träna halt med ryggning var sååå tråkigt! Men efter en ordentlig uppvärming fick han öka en liten bit och sedan var han lite lugnare, men oh så glad!

Sedan körde jag Monique. Hon var som vanligt. Lite fjantig för "spöken" i skogen och sådär lagom pigg. Men alltid lika positiv!

Jag tycker verkligen om de två träningshästarna jag har nu. Så härliga personligheter och så positiva och ärliga i allt man gör. Jag ser verkligen fram emot säsongen 2009 med dessa två underbara russingar!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
1/14/09, 7:51 PM
#6

13 jan

Körde Miq idag och hade Silver på släp. De var båda mycket pigga och glada och triggade varandra till högre tempo än jag ville hela tiden! När vi kom till sträckor där de brukar få öka några meter så fick jag faktiskt driva på Miq för Silver höll bra fart!

Jag tycker att hans framsteg har utvecklats mycket och att det är mycket mer vägvinnande nu. Nu blir det att jobba med baksteget så han tar ut det också. Det märktes att han hamnade lite i otakt när bakbenen inte riktigt hängde med frambenens stora kliv!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Annons:
Teja-Bea
1/18/09, 12:28 PM
#7

Nu har jag missat att skriva några gånger men det får vara ett litet glapp här! =)

17 jan

Jag körde Silver idag. Energin sprutade ur öronen på honom som vanligt. Vi tränade på snäva vändningar. Vi brukar göra det ibland, men idag hade vi inget val! Två av skogsvägarna vi skulle köra på var blockerade av fallna träd. Men Silver backade snällt och vände så fint. Förr var backningen svår, men det märks att träningen ger resultat! Vi måste ju kunna vända snävt på alla evenmangskörningar i sommar! =)

Miq var på banan idag, nej inte snabbjobb redan. Katja från Hovgårdens har nu påbörjat sin licenskurs och eftersom Miq är en klippa som läromästare så fick hon följa med och lära Katja hur man voltar och kör i positioner. Katja berättade att Miq hade smygökat några gånger, men efter lite övertalning funnit sig i att bara jogga..

Det är kanonkul att båda pollarna är så på G att springa fort. Jag vill att säsongen ska börja NU! Om jag får köra vill säga… =/ Man vet ju aldrig var SPTF har för planer för mig…

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Saiop
1/18/09, 6:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Det är så underbart och roligt att läsa om dig och dina hästarns träning. Jag hoppas att du får komma till start med dem och själv sitta i vagnen :)

Lägger in en bild på Silverboy från Solvalla :)

Hovgarden
1/19/09, 4:59 PM
#9

Fin bild på silver! Jag hoppas oxå verkligen att du får starta det är du absolut värd!!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Teja-Bea
1/20/09, 11:28 AM
#10

Tack för stödet och för den jättefina bilden!! Det känns skönt att veta att man har folk på sin sida..!! Och kul att ni läser! =)

19 jan

Körde Miq idag och hade Silver på släp. Jag vet inte riktigt vad det var med honom, men han hade bus för sig hela tiden! Skrattande, rusk på huvet, bralla lite och pep och busade, han lugnade sig inte föränn efter första ökningen! Men va han travade då! Lååångt fint framkliv och sån vilja!

Miq var lite seg idag, kanske var lite trött från licenskursen i lördags.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
1/26/09, 10:35 PM
#11

24 jan

Idag kom Katja på besök och vi for ut tillsammans med mina två. Jag körde Silver och han var jättepigg som vanligt. Minsta antydan till att Miq skulle kunna passera på sidan så svarade han och tog i allt han orkade!

Katja fick rida Miq som ju fortfarande jobbar på konditionen. De var nog lika trötta, både häst och ryttare, när vi kom tillbaka! haha!!

26 jan

Körde Silver idag och hade Miq på släp. Jag hade velat vänta ännu längre med att sko dem, men det är ju is övarallt hela tiden så nu går båda med broddade skor. Nu när isen är tjock på vägarna så blir ju faktiskt underlaget riktigt bra. Vi höll bra tempo hela rundan, men man kan ju glömma att Silver skulle bli trött…. Han skulle egentligen behöva få åka till banan och springa av sig några varv! Men så omusklad som han är än så länge så skulle han springa mer på vilja än på ork..

Men det är iaf grymt kul att han tänt till så!

Jag berättade det för Alf när vi var och hämtade fina Myre i söndags, och han trodde knappt att lilla blyga tillbakadragna Silver hade sånt GO i sig! =D

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
2/1/09, 6:34 PM
#12

30 jan

Körde Silver idag och hade Miq på släp. Silver var pigg som vanligt och ville svara på Miq's press på sidan. Miq travade riktigt bra brevid vagnen. Hon börjar få lite bättre flås nu =)

31 jan

Hurra för jag på min födelsedag!! Idag hade Katja med sig Miq på licenskurs. Skönt när nån annan tränar hästen så jag kan äta tårta hela dan! ;)

1 feb

Miq fick vila idag efter att ha gått 2 dar i rad. Körde Silver en sväng i skogen. Han var jättepigg och ville bara springa fort som vanligt, tråkigt att jogga…! Han ble inte alls trött och inte heller svettig, så hans kondis kommer snabbare än jag trott!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
2/5/09, 1:37 PM
#13

3 feb

Körde Silver och hade Miq på släp. De travade båda på bra och nu har jag förlängt denna runda lite. (varierar mellan 3 olika rundor) Silver höll bra tempo men Miq blev lite trött mot slutet. Hon har ju lite mer mage att släpa på än Silver. Han vilade ju bara 1½ månad medans Miq vilade i nästan ett år!!

Men jag tycker mig se att hon inte har lika stor mage längre och flåset börjar bli bättre också.

Skönt att det fortfarande är is på vägarna, bra jätteunderlag med broddskor!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Annons:
Teja-Bea
2/26/09, 8:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Nej, jag har inte gått i ide och inte hästarna heller!

Miq håller igång bra och det syns verkligen framsteg i träningen. Hon får mer och mer energi, magen börjar krympa och pulsen håller sig mycket bättre!

Silver har vart lite krasslig. Först en stukning och svullnad i kotan och sen lite snuvig på det. Så han har vart lite hängig nu men blir ändå lika lessen varje gång han inte får följa med ut. Han är så söt och gnäggar när man kommer ner till lösdrifterna!

Senaste träningen var idag när Miq blev tömkörd och hennes dotter Mimmi (Mon Ami) fick följa med ut på släp. Vi tränade igångsättningar, halt, rygga och vända. Och så klart "stå still medans matte backar några steg och tar kort!"

Lilla Mimmi var såå duktig och mamma Monique var ett gott föredöme!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

ThereseE
2/26/09, 9:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Oj vad hon har växt lilla Mon Ami! Härligt att höra att Monique börjar komma igång, det är roligt att följa er!:)

Hovgarden
2/27/09, 9:52 AM
#16

Fina tjejerna!! Ses på lördag gumman!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Hovgarden
3/16/09, 12:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här kommer en bild från i lördags när jag o Monique var på licenskursen :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Hovgarden
3/16/09, 12:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

en till

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Teja-Bea
3/16/09, 12:42 PM
#19

va fint! tack! =)

Träningen är i full gång och Monique känns jättefin! Den 26/3 är det träningsdag och då blir det snabbjobb. Kval är planerat till 11/4 och premiärstart 26/4 =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
4/2/09, 12:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Nu har jag lite nyheter att dela med mig av!

28/3 var det träningsdag på Sundbyholm och Monique fick prova en ny balans. Men den funkade inte alls. Det blev många galopper och hon fick ingen fart på benen. Men det är ju det träning är till för!

Så jag la om balansen och vi tog nya tag på Kvalet 31/3. Och det visade sig funka mycket bättre!

Monique, som hade snabbast rekord av kvalhästarna, travade fint på i täten. Mellantiderna blev 500m 2.09, 1000m 2.07 och så gick hon i mål på fina 2.04!! 4 sekunder under sitt voltrekord! Hon travade lätt, utan ansträngning och utan galopp. Kändes som en riktigtpärla!

Nu ser vi fram emot start 26 april på Eskilstuna!

Silverboy tränar vidare som vanligt hemma. Förkylningen börjar ge sig men jag har börjat om litegrann för att inte anstränga honom för mycket, och för att ta det lite försiktigt med bakkotan. Vi får se om han kommer till start 26 april, annars väntar vi till i maj!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Annons:
Teja-Bea
4/2/09, 12:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

29 mars fick jag en ny tävlingsponny till stallet. 13-åriga Retzina står nu i min träning och kommer att tävla i min regim 2009. Hon är en härligt pigg och alert häst och det känns att det finns mycket fart i benen!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Saiop
4/2/09, 2:28 PM
#22

Vilken förtjusande liten dam

Hovgarden
4/3/09, 12:50 AM
#23

Kul Bea attd et gick så bra med Monique, lovar att komma över någon dag, har varit fullt upp hemma.. O så snygg hon är! Halvsyter med Winna :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Lina-P
4/3/09, 1:37 PM
#24

#15 Vilken vacker bild!!!

Teja-Bea
4/7/09, 11:10 AM
#25

Ja det känns bra med Retzina. Hon tränar bra och är alltid pigg och glad när man är ute! Elin har även ridit henne och det verkade vara mycket populärt hos båda! Elin frågade direkt om hon fick starta Retzina i monté och det borde inte vara omöjligt. Får se om vi hittar något passande lopp…

På Påskhelgen tänkte vi åka till banan och träna en sväng. Se lite vart i konditionen hon står.

#24 Ja Therese är jätteduktiga att fota! =)

#23 vi ses senare idag!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
4/23/09, 8:58 PM
#26

Silver har äntligen börjat ge med sig från sin otroligt envisa förkylning, men vi ahr tappat nästan hela vinterträningen =/ Det får bli årspremiär på travet för honom i maj eller juni istället..

Retzina och Monique tränar kanonfint båda två och är nu anmälda till Eskilstuna.

Retzina: lopp 1  nr.13  1820:1  &  lopp 5  nr.8  1680:3

Monique: Lopp 3.  nr.2  1640:2

Nu kan det få bli söndag! ;)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
4/28/09, 2:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Nu har vi gjort premiär på banan!

Retzina var först ut i lopp 1. Hon stod på 180m tillägg och kämpade jättefint för att runda hela fältet - ibland enda ute i 5:espår i kurvorna!

Dock var det två hästar som dragit ifrån såpass att Retzina inte hann ifatt. Så hon blev 3:a på nya rekordet 2.16,3!

(Den som drog ifrån och vann detta lopp var vår egen uppfödning Tejas Jarita som tog sin första seger!)

I Retzinas andra lopp startade vi mitt i smeten men hon höll sig lugn och pressade sig till täten. Men så kom en annan häst i full fart och sprang förbi. Retzina låg jämsides med Månsaga (Tejas barnbarn) och kämpade sig med blott mulen före till en andraplats. Tiden blev nu 2.18,0.

Retzina skötte sig exemplarisk och var jättelugn och snäll!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Annons:
Teja-Bea
4/28/09, 2:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Monique startade i ett lopp denna dag. Tufft direkt från start blev det! hon pressade i andraspår genom första kurvan och tog täten efter 500m. Så fick hon en annan snabbing utvändigt men orkade inte svara och slog på en galopp. Såpass stor att den som pressade fick ett rejält försprång. Vi hann inte ikapp men vi bevakade vår andraplats enda in i mål!

Tiden blev 2.07,4 - nytt voltrekord.

Reportage om tejahästarnas resultat denna dag kan du läsa om på Tejas hemsida

Jag är jättenöjd med båda tjejerna och deras insatser! Nästa start blir Romme 10 maj.

Tack Elin för att du tränade med min kamera och fick till så fina bilder! =D

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

tejaspirmin
5/12/09, 3:35 PM
#29

inga problem :D gör så gott jag kan iaf (:

Teja-Bea
5/13/09, 3:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Monique fortsätter i samma fina anda!

I söndags var vi på Rommetravet.

I travloppet stod monique på 2180 och tog snabbt igen sina tillägg. varvet kvar pressade hon sig till täten och var sedan ohotad resten av loppet! Hon vann på nya rekordet 2.05,4!

Och i montéloppet var hon ännumer övertygande! Rutinerade Sandra Svensson red henne snyggt och u full fart. Även här tog Monique ledningen med varvet kvar och fortsätte att dra ifrån. In på upploppet tog hon en överlägsen seger nästan 100m före 2:an! Tiden blev 2.06,5 - nytt montérekord!

Retzina stod tufft till i sitt lopp. Hon hade dryga tillägg och då framhästarna sänkte kraftigt så hade hon inte en cans att komma ifatt! Hon var oplacerad men gick ändå på rekord och gjorde ett mycket bra lopp. (De första 8 hästarna i loppet sänkte sina rekord me dupp till 13 sekunder!!)

Nästa start blir Mantorp 17 maj. Monique i 2 lopp och Retzina i ett.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Hovgarden
5/13/09, 3:19 PM
#31

Fina monique!!!!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

[DHIZA-bus]
5/13/09, 4:54 PM
#32

Grattis bea och hoppas att framgångarna fortsätterSkrattande

ThereseE
5/14/09, 10:19 AM
#33

Jag såg loppen från Romme och Monique flög ju fram, hon såg grymt fin ut!!:) Lycka till i helgen!

Teja-Bea
5/14/09, 2:21 PM
#34

Ja, för er som vill se så finns alltså loppen på Foto-Mikes lopparkiv!

http://www.foto-mike.com/live_lopparkiv.html

Monique gick lopp 1 & 14 och Retzina lopp 11

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Annons:
Teja-Bea
5/18/09, 7:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Monique fortsätter att imponera på banorna!

I söndads var vi på Mantorp och tävlade. I första loppet vann hon lätt på 2.06,8 - tredje raka segern!

I andra loppet kom hon fort på upploppet, men han inte enda fram (vann gjorde Moniques lillebror Tejas Pi-Yarin!) så hon blev tvåa. Men sänkte iaf rekordet till 2.05,3. Duktig Tjej!!

Retzina var fyra idag på 2.20. Hade lite problem med traven, men nu blir det lite tävlingsvila i några veckor så träningsverken får gå ur ordentligt.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Hovgarden
5/18/09, 7:23 PM
#36

Hon är otrolig!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

[cancan]
5/18/09, 7:54 PM
#37

Grattis! Så fin hon är!

Teja-Bea
6/15/09, 2:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Monique går som tåget!

6/6 åkte vi till Lindesberg för tävling.

Hon började dagen i monté med Julia Pettersson på ryggen. Snart var de uppe i ledning och kunde hålla undan för tilläggshästarna som kom snabbt på upploppet. Årets fjärde seger på 7 starter!!

Klockan stannade på 2.05,8 - nytt montérekord.

I travloppet var konkurrensen otroligt hård. Men Monique kämpade som alltid och kom i mål som 4:apå nya rekordet 2.04,6. Tvåminutersgränsen närmar sig..!

Jag är så stolt över min pärla!

Bild: Monique och Julia mot seger

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
6/15/09, 2:50 PM
#39

Nu får Monique några veckors tävlingsvila igen. Nästa start blir på Eskilstuna 26 juni.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Hovgarden
6/15/09, 11:20 PM
#40

Fina monique!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Teja-Bea
7/12/09, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Monique fortsätter i samma anda!

Fredagn 7 juli vart det autokväll på Rommetravet. Monique var blixtsnabb ut bakom bilen, tog täten och kunde sedan ohotad hålla undan mot sin 5:e årsseger!

Nytt rekord igen, *2.03,4a

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Annons:
Belindaa
7/12/09, 11:41 PM
#42

Oj, vilken otrolig häst! Verkar gå grymt bra för er, alltid kul när det kommer rekordsänkningar och placeringar, mycket roligare att träna och hålla på då med! Glad

FridaMariedahl
7/12/09, 11:54 PM
#43

Vilken segermaskin du har Flört riktigt fin häst!

thilda-
7/13/09, 2:35 AM
#44

Grattis till din segermaskin!! ;) hoppas att det håller i sig hela säsongen :)

Teja-Bea
7/18/09, 1:15 PM
#45

Monique skulle ha startat på Kalmars dubbeltrav i helgen men tyvärr fick hon tidigare i veckan en sårskada på benet och blev halt… =(

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Upp till toppen
Annons: