Annons:
Etikettridsport
Läst 8941 ggr
Foresta
5/3/09, 1:23 PM

Hopptävlande russ

Jag är lite nyfiken på att veta mer om russ som tävlar/har tävlat i hoppning på lite högre nivå (LA, msvB).

Såg precis att hingsten Pelle-Russ 611 f.2003 har ett par "nollor" i ungponnyklass LA, och tycker att det är jätteroligt, hoppas verkligen att få se honom på ungponnychampionatet i hoppning till hösten! Finns det fler russ som deltagit i 5-och 6-årschampionatet i hoppning?

Resultat, stam och bilder på russ från hoppbanorna vore roligt!

Hlsn Helena

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Annons:
PernillaJ
5/3/09, 1:34 PM
#1

Det är stora ponnyhopptävlingar, Gustav Vasas Ryttarspel, på Mora RK den här helgen. Där startade bl a Pelle-Russ 611 i ungponnyklass, och även Argento deltog. Dessutom flera russkorsningar.

Foresta
5/3/09, 1:48 PM
#2

Ja, det var dessa resultatlistor jag såg igår, och upptäckte att Pelle-Russ hade nollat i LB och LA. Kollade SvRF databas och såg att han hade nollat i LA redan ridigare i år. Jättekul tycker jag!

Hlsn Helena

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Tittut
5/3/09, 2:19 PM
#3

Planerna är att han skall gå championatet i hoppning i höst.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
5/3/09, 2:23 PM
#4

Pärlemo f-03 e John Russ 422 u Aja 3094, född på Lojsta Hed, deltog på ungponnychampionatet i hoppning förra året, som 5-åring,

Tyvärr gick det inte så bra på plats, men hon hade ialla fall kvalat.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Snoffan03
5/3/09, 9:16 PM
#5

Planerna var att Pärlan skulle försöka kvala dit i år oxå men nu har halva säsongen gått förlorad pga två griffelbensfrakturer bak som löst av varandra (sparkskador). Men satsar vi på ngt så försöker vi på dressyren i år om vi hinner. Hon är iaf igång nu igen äntligen. Men vi håller tummarna för Pelle förstås!!!

//M

Stuteri Mariline (www.levidegard.se)

MagganS-B
5/4/09, 11:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Minns inte resultaten, men Ripadals Jinnic 409 tävlade i hoppning både i Sverige och Danmark när han var aktiv. Dessutom gick han 1.45,4a i trav!

Annons:
UllisT
5/5/09, 12:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Bilden är på Winnica och hennes ryttare Ida Hogman 1 maj 09 en 3:e plac i LC och Clear Round Glad

[Tjiwi]
5/5/09, 11:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

MYSTIK -94 e.Grus 363 tävlade L:A hoppning och L:A dressyr och deltog i SM fälttävlan.

På bilden tävlar han fälttävlan.

[Tjiwi]
5/5/09, 11:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

GRUS 363 tävlade också L:A hoppning, har inga hoppbildwer mer än löshoppning, kommer här.

Gnistra
5/5/09, 1:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Gnistra 3501, har med 2 ryttare Vanja Dotes o Jessica Havdell, tävlat LA i banhoppning under längre perioder och även i MSV med Vanja. Hon har även tävlat fälttävlan och var riktigt nära att kvala till SM, lite otur- ett stopp i terängen satte stopp och vi han ej åka till flera tävlingar - båtárna var fullbokade osv. Gnistra har varit DM i kat B och även tävlat i Dressyr, Western grenar och så innom körningen med Marita Havdell. Hon har varit utlånad till Emma Nillsson, men där hände det ej så mycket..

Birk 447, Gnistras pappa har öven han tävlat en hel del i LA- banhopp, då med Jessica Havdell i sadeln, de startade även Dressyr, fälttävlan, Bruks ridning, Distans och sedan gått med mig innom körningen SM med bra resultat och Brukskörning mm. Även han har haft flera ryttare nu efter att Jessica vuxit ur honom som tävlat hoppning osv. 

Härligt glada o spontana russ!

Bilden, Sara Jansson-Blåklintes Blomma (exp Spannien) Jessica Havdell - Birk 447 (och sedan Emma ( en fd Gnistra ryttare ) på Rambo en Welsh) Ett KM för HORK

PernillaJ
5/16/09, 10:57 PM
#11

I morgon är det lokala hopptävlingar på Leksands Ridklubb, jag har hittat tre gotlandsruss ston i startlistorna:

  • Selma 3461 (-89 e Jucent 391 - Mona II 2516) startar i Lätt B

  • Unita 4165 (-99 e Kasper 370 - Medusa) startar i Lätt C+ och Lätt C

  • Pierina 3945 (-97 e Ruffsen 466 - Piaff 2901) startar i Lätt D

Inte så höga klasser som TS efterlyste visserligen, men det kanske kommer…

MonteMira
5/17/09, 3:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

SkrattandeMin lilla Monté Mira har startat två LD varav ena felfri.

crazycattiz
5/17/09, 3:11 PM
#13

Argento e. Lagun G startade MSV i Elit seriens sista omgång i umeå igår. Vet tyvärr inte hur det gick för honom där men återkommer med bilder från tidigare under dagen

Annons:
PernillaJ
5/17/09, 11:09 PM
#14

Så här trevligt såg det ut när Unita 4165 tävlade i Leksand idag. Det gick inte så bra för dem tyvärr, men ett fint ekipage tyckte jag det var - det lyser verkligen russ om Unita!

Unita 4165, Leksands RK 2009-05-17. Foto: Pernilla Jobs©

[Tjiwi]
5/17/09, 11:11 PM
#15

#14 Jättefin ponny, kolla in öronen, hon tycker det är kul att hoppa!!

thilda-
5/18/09, 12:20 AM
#16

#14 ååååh Unita! undra om de är min fd skötponny??? Minns inte om man stavade hennes namn med U eller Y.. (Lite ot de där kanske ;) )

thilda-
5/18/09, 12:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Föresten..
Här kommer det en bild på Säby's Ludmila, har bara en löshoppnings bild.. men hon har fått "tävlat" i Clear round/klubbhoppning eller vad de nu kallas. Är inte så kunnig inom det området.. men den tävlingen som hon gjorde hoppade hon 80-90(?) cm :)

Foresta
5/18/09, 12:29 AM
#18

Vad roligt att läsa om och se alla bilder på hopptävlande russ! Bilden på Unita var verkligen fin!

#13 Vad är det för möderne på Argento?

Hlsn Helena

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

PernillaJ
5/18/09, 12:34 AM
#19

#18 Argentos härstamning, se länken i #1 eller den här länken till All Breed

[skuggandonna]
9/25/12, 1:27 PM
#20

Hejsan Vi skriver om olika hästraser i skolan och Jag
håller på och skriva om gotlandsruss. Och jag undar om det är okej om jag
koperar en bild  när du tar kort på när ett russ hoppar?? (pernilla j) Som jag kan ha till mitt skolarbete om russ. finns det nån som har en dressyr bild på sitt russ som tävlat högt?? Vi skriver om olika hästraser i skolan och Jag
håller på och skriva om gotlandsruss. Och jag undar om det är okej om jag
Som jag kan ha till mitt skolarbete om russ.
Skuggandonna Glad

Annons:
Reko
9/26/12, 7:10 AM
#21

Jag har för mig att Ilead har tävlat på lite högre nivå i hoppning och har även önskat att ägaren skulle skriva en artikel till Gotlandsrusset om det. I våras hade han två avkommor som fick hopputmärkelse på treårstest.

Teja-Bea
9/26/12, 10:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Min pärla Valter (f-90 e.Vagabond u.Matilda II) tävlade LB-LA och nollade flera rundor.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Miss Sibylla
10/12/12, 1:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Måste bara visa ett foto från meetingtävlingen i Varberg i sommras på vår fina foder-ponny Linnet Trottis. Hon har tills i år tävlat framgrångsrikt på travet men nu har hon sadlat om och tävlas i hoppning och dressyr. Hon är hur duktig som helst med bra hoppteknik och går fint i dressyren. Vi undrar hur högt hon kan hoppa, har inte provat men det bör vara en bit över en meter…

Miss Sibylla
10/12/12, 1:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

En större bild!

wilmaj04
2/21/16, 8:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

GUD VAD FINA! Om ni ser på min bild <---------------------------- Är ett russ som jag sååå gärn skulle vilja hinnaut och tävla höga klasser med innan jag blir 13 nästa år, men han är bara 7 år😢 RUSS 4 EVER

Iheeiiig!

// Galen galen häst <3

Linnea
2/23/16, 7:22 PM
#26

Jag har startat en del Pay&jumper med mitt russ. Hoppat flera rundor på 60 och 70 cm felfritt. Har sen haft uppehåll och bara satsat på dressyren. Började hoppa igen innan jul och nu går det mycket bättre. Vi har hoppat enstaka hinder på 80 cm. Har anmält till pay&jump i slutet av mars och anmält till 70 och 80 cm. Blir första gången på 80 så vi får se hur det går:). Går han bra på 80 då kan vi börja tävla på riktigt. Tävlar mot storhästar eftersom nån smart person anser att man kan vara för gammal för att rida ponny..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

wilmaj04
2/25/16, 4:26 PM
#27

Kom på att jag har två år kvar på russ!!!!! Jag ska satsa stenhårt på denna häst och öka vårt självförtroende så att vi kan tävla högre höjder. Dock inte min, men ska satsa upp till 110%! 😃

Iheeiiig!

// Galen galen häst <3

Annons:
madde89
3/4/16, 2:32 PM
#28

Mitt russ telis priloma har hoppat några cr på klubbnivå med bra resultat 40_50 cm men inte på riktig tävling pga ryttarbrist

Gnistra
3/13/16, 11:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#29

DM i Banhoppning för kategori B 2015 på Gotland.

2a  KIARA( f. 2000 E. Ilead- U. Gnistra UE.  Birk )med Tove Olsson i sadeln. Min egen uppf och mycket tävlad även i körning både i enbet och par och efter DMet sålde jag henne till en familj med 3st hästintreserade killar och de har nu varit ute i lokala klasser med Kiara.

 Prissen ( f.2003 E. Clant -U. Bina) ljusfuxen 1a med Elena i sadeln. pf Allan Keldegard/ Börje Johansson

Upp till toppen
Annons: