Annons:
Etikettrussporträtt
Läst 3851 ggr
Teja-Bea
2009-05-02 11:20

Montró och Tejas Monita i par

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mor och dotter har var bästa vänner sedan länge och de är otroligt lika både i utseende och beteende. Nu har ägaren Malena Nogerius satt dem båda i parkörning och körde under fredagen sitt första evenemang.

De gick som kortege till Studentbal i Eskilstuna, utanför Sundbyholms Slott.

Ett mycket vackert ekipage med välklädd kusk (Malena Nogerius) och groom (Lovisa Backman) och en vackert pyndat victoriavagn!

Tejas Monita f.1996 e.Drömprinsen u.Tejas Monela

Montró f.2005 e.Trojka Viking u.Tejas Monita

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Annons:
Teja-Bea
2009-05-02 11:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En bild till på det fina ekipaget

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Stallmima
2009-05-02 11:25
#2

Oj vad fina dom är Skrattande

C-Ainerud
2009-05-02 11:38
#3

mycket vackert ekipage och vackert tagna bilder!

Snurrii
2009-05-02 11:39
#4

Gud så tjusigt!Skrattande

Tusen
2009-05-02 12:05
#5

Så fina de ser ut på bild. Var med på ett hörn och tittade men var mest nervös då det var premiärturen med vagnen. Allt gick ändå bra men TACK BEA!!! för att du alltid ställer upp för oss och tar så fina bilder som du bredvilligt lånar ut till oss. Du är en ängel utan vingar (men de växer nog ut några snart, tror jagFlört)

[Croneld]
2009-05-02 12:07
#6

Otroligt vackert!

Annons:
Tusen
2009-05-02 12:22
#7

Får man skryta lite över sig själv också?Skäms

Vagnen som paret drar har jag och min man renoverat själva. Parstången har Agges (entill) man, Ebbe, gjort och Agge själv har varit med och provat in selar och sytt delar som fattades.Skrattande

Tre dagar innan fotat tog låg fortfarande vagnen sönderplockad i smådelar på garagegolvet och parstången saknades fortfarande. Trots tidsbrits hann vi klart med allt i tid.Förvånad

Vagene är byggd i slutet av 1800-talet.

JuliaC
2009-05-02 12:44
#8

Hvor ser det godt ud… Hvilket fint par…Skrattande

Teja-Bea
2009-05-02 12:51
#9

#7 Ja ni har verkligen gjort underverk med vagnen!

Och klart jag är med! Foto är en passon, precis som hästarna och det här är ju ett nöje för mig också! Som jag sa igår, jag blir ju rörd när jag ser dem så vackra! Skäms

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

entill
2009-05-02 12:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Ja, visst var det ett tjusigt ekipage! Det blir nog bra när allt blir färdigt Flört

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

MartinaFrick
2009-05-02 14:20
#11

Jättefint ekipage! På studentdagen åkte även jag med russ; Korsnäs Brådis var i Eslöv och visade upp sig! Jättekul!

murkla
2009-05-02 15:18
#12

Jätte fina bilder!

www.russmurkla.zoomin.se.  :) www.foreverliving.se

Hovgarden
2009-05-02 15:44
#13

Så fina!!!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Annons:
[Grabbarna-A]
2009-05-02 16:48
#14

Vad tjusigt Glad, och som sagt, allt hann bli klart i tid oxå Tungan ute. Är det körning i par nu som väntar Malena?

alpros
2009-05-02 17:01
#15

Jag blir sååå imponerad! Planerar ni för flera liknande körningar? Bröllop eller liknande?

Tittut
2009-05-02 17:22
#16

Vad fina ni är/var!

Håller med #14, är det parkörning på tävlingsbanan som kommer härnäst?

Vilket rallypar det skulle bli. Motståndarna fick nog lov att hålla i hattarna!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

mallan-nog
2009-05-02 17:59
#17

Vi kommer att köra på samtliga studentbaler i år. Hade en körning igår som sagt, två den 8 maj & två den 22 maj.

Efter det här kommer vi även att annonsera för bröllopskörningar & liknande. Att tävla parkörning med dem har länge varit en dröm, håller på att spara ihop pengar för att kunna köpa en riktig maratonvagn till dem. och som #16 säger, ett riktigt rallypar är de! Hade så ont i armarna sista biten hem igår! De ligger på rätt bra båda två, framförallt den äldre utav dem. Den lilla är bara så himla cool!  Och båda två lyckades parkera blickstilla precis vid röda mattan & väntade snällt på att passageranrna skulle hinna av!

entill
2009-05-02 18:07
#18

Och här kommer filmbeviset på hur bra de skötte sin uppgift, både hästar, kusk och groom.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Tittut
2009-05-02 18:21
#19

Jättekul att se! Vad ni är fina!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

entill
2009-05-02 18:29
#20

Ja, här kan man se att även "snabbloppare" är lämpliga som "brukshästar". Det är ett omväxlande sätt att träna på.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Annons:
johannaolofsson
2009-05-02 20:46
#21

Jättefina!

Rajmon
2009-05-02 21:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

gud vad fina dom är:) Det skulle man gärna vela prova med sina egna små:)

Belindaa
2009-05-02 23:49
#23

Vilket fint ekipage! :) såg riktigt stiligt ut Flört

[Grabbarna-A]
2009-05-03 22:55
#24

Vad kul att se filmen. Jisses vad hon ligger på Monita Tungan ute. Man kan tro att Tro är den lugna gamla rutinerade av dom två Flört. Och vilken reklam ni gör för russen, här är det inte bara dom som vet vad ett russ är som ser dom.

Jag är lite avis på er, har tömkört mina i par men dom är så otroligt olika i storleken så det är ingen ide att komma längre än så. Jag får satsa på tandem Oskyldig.

Lycka till och ha det så roligt. Jag hoppas verkligen att "rallyparet" kommer ut på tävlingsbanorna framöver. Det är alltid så himla roligt att läsa allt ni gör med era kusar. Dom får göra det mesta och är duktiga i allt. Ni visar verkligen att russen är allrounda Glad.

Jossa
2009-05-03 23:13
#25

Gu vad fint!

GranoStall
2009-05-03 23:28
#26

Vad fint det ser ut. Undrade precis vem av dem som var "pigg", gissade att det var Monita. Lycko dem som fick äran att åka med ett så stiligt russekipage.

//Cecilia

mallan-nog
2009-05-04 22:30
#27

Jo som sagt, Monita är den pigga utav dem. Montro är mycket coolare med allting! Hon är pigg och glad men inte lika het som morsan! Men jag måste ändå berömma Monita som ALLTID vet när hon behöver sköta sig! Hon rörde sig inte ett steg under hela tiden när passagerarna skulle på & av, och väntade tålmodigt i ledet med alla bilar i väntan på att få komma fram.

Var igår iväg på russuppvisning och visade upp tandem-ridning med dem i alla gångarter och Montró fick även hoppa in och gå lite barn-ridning, något som Monita inte klarar av! montró skötte sig däremot exemplariskt!

jo, reklam för russen! De var tydligen flera i publiken som hade kommenterat om att det MÅSTE vara gotlandsruss! Så rastypiska är dom ju i alla fall!!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: