Annons:
Etikettallmänt
Läst 1766 ggr
Hagelberg
12/12/09, 3:16 PM

Fina 2871

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har det varit en tung dag här på Skullagård. Fina har fått gå över till de evigt gröna ängarna. Hon lämnar ett stort tomrum efter sig.

Fina fick hela 19 st föl och var pigg in i det sista trots att hullet försvann och benen värkte. Hon hade ett otroligt stort och gott hjärta, en klippa i flocken, saknas av både fyrbenta och tvåbenta.

Annons:
Hagelberg
12/12/09, 3:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bilden ovan och denna bild är från i somras med hennes sista föl, Ellen.

PernillaJ
12/12/09, 3:22 PM
#2

Fina gamla Fina - vila i frid.

Tänk att Fina hade Skansen-födde Balder 140 som morfar, han var född 1945… historiens vingslag. Fina var 3/4-syster till de godkända hingstarna Inde 244, Jidon 252 och Kejdorn 352, samt helsyster till diplomstoet Rina 2642 (ELIT). Kejdorn och Rina travade under 2.00, Rina vann Guldstoet och Elitloppet (tror jag?) och deltog i SM.

Gnistra
12/12/09, 3:31 PM
#3

Sorligt, Gråter men det käns som att ni hade många fina år tillsammans och hoppas att du har kvar någon av hennes avkommor.

Härlig bild#1, snacka om utstrålning!

hermitage
12/12/09, 5:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

R.I.PGråter

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

MagganS-B
12/12/09, 5:32 PM
#5

Visst är det trist att även gamla russtanter kommer till livets ände……men har man haft dom länge så har man så fina minnen kvar, och man får tänka på att dom inte skall bli sjuka och lida!

En jättefin bild! Minns syster Rina när hon stod med benen i hinkar med kallt vatten här på Gotland…….Flört

[Croneld]
12/12/09, 8:29 PM
#6

Beklagar sorgen.
Vilken imponerande föllista er Fina lyckades med.

Annons:
savrarpstuteri
12/12/09, 11:49 PM
#7

#0 hoppas din dag inte varit alltför tung!

Kram från "sävrarpskan"!

manique
3/29/10, 10:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag undrar hur gammal Fina blev? Vi har ett sto undan Fina som heter RonjaVI . Ronja är född 7/7-90. Pigg som en mört är våran lilla dam. Vi köpte henne till våran dotter i januari iår. bifogar en bild när dom är på skogstur.

murkla
3/29/10, 1:50 PM
#9

Alltid lika tråkit men  inte dåligt med 19 föl inte! Jag som inte vet så mycket om henne kanske du orkar berätta lite om henne sen…..

Glad

www.russmurkla.zoomin.se.  :) www.foreverliving.se

Hagelberg
3/29/10, 5:43 PM
#10

#8 Vad roligt att se en bild på Ronja! Vilket vackert huvud. Hon är Finas första föl. Fina blev 24 år, hon var född juni 1985.

#9 Fina var hela sitt liv ett avelsto. Hon var otroligt bra i flocken, en klippa som andra kunde luta sig mot. Stort och vackert hjärta, ett russ ut i mantopparna.
Jag missade Jenkas fölning men Fina var med henne hela tiden. När jag kom stod två ston över ett litet föl. Fina försökte inte ta honom på något sätt men hjälpte ett oerfaren sto. När han sen gick bort stod hon med Jenka i flera dagar.
Jag köpte Fina med föl -06. Enda året hon gick gall var -07. Hennes stam kändes intressant. Undan Dina som fick många bra avkommer och Efter Lorion som ger en del trav. Helsyster med Rina som vunnit bla guldstoet på sin tid.

Visst är det tomt efter henne men nu kanjag titta på kort igen utan att börja gråta, det går åt rätt håll. Och så har jag Ellen efter henne Glad

manique
3/30/10, 10:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Tack för ditt svar. Hoppas vi får många fina år med Ronja.

rebeccajansson
7/14/16, 1:46 PM
#12

Borde inte Fina kunna höja sitt värdebokstav?

Upp till toppen
Annons: