Annons:
Etikettallmänt
Läst 4315 ggr
[Croneld]
2011-01-14 15:40

Boende i Skövde, Grevagården 2011

Vad finns det för alternativ till boende i samband med avelsvärderingen? Vad är det för typ av boende och prisklass?

Annons:
Jennie_A
2011-01-14 16:02
#1

Choice Hotels (dvs. Clarion Collection Hotel Majoren samt Quality Hotel Prisma i Skövde) har samarbete med Riksidrottsförbundet samt något som kallas för "Fritid i Förening" som kan ge specialpriser på hotell. För de som vill bo på hotell så kan ni kolla priser med ovanstående (referera till Fritid i Förening/Svenska Russavelsföreningen när ni ringer), jag vet dock inte var de ligger i förhållande till Grevagården…

Reko
2011-01-14 16:15
#2

Grevagården ligger någon mil söder om Skövde så egentligen kan man lika gärna bo i Falköping eller Tidaholm.

Wruss
2011-01-14 17:29
#3

#1. Som en liten komplettering så kan jag rekommendera Majoren framför Prisma (även om jag nuförtiden bor i Skövde så har jag bott på just dessa två hotell innan jag flyttade hit). Dels för att det är delvis nyrenoverat men också för att de serverar ett lättare kvällsmål som ingår i priset, men kanske framförallt för det centrala läget. Nästan mittemot tågstationen och på gångavstånd till massor av restauranger.

Skövde har många hotell o även vandrarhem, så det finns ju lite att välja mellan. Men trots detta så brukar det bli fullbelagt när det är större evenemang i stan (med omnejd), så det är nog bra att vara ute i god tid. Bara att googla…

Som #2 säger så ligger ju Grevagården ca 1 mil söder om Skövde och 2 mil norr om Falköping så inget hotell (förutom Grevagårdens eget "hotell") ligger ju nästgårds, utan bil krävs ju.

VeronicaP
2011-01-14 18:38
#4

Har de inte kvar rummen på själva anläggningen ?

Wruss
2011-01-14 18:47
#5

#4. Jo, det så kallade "Ryttarhotellet" finns kvar, men rummen brukar gå åt så fort så det kan man antagligen redan glömma… men kolla direkt på grevagarden@telia.com

Faradiba
2011-01-14 19:14
#6

Jag bokade "nyss" rum på ryttarhotellet iaf, värt att prova…..

Annons:
Upp till toppen
Annons: