Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavel
Läst 2502 ggr
Tittut
0

Treårstest eller kvalitetsbedömning

Jag skulle vilja fråga hur många som har planer på att vara med på treårstest eller kvalitetsbedömning med sina russ i år?

Jag hoppas kunna åka med min treåring i år, under förutsättning att fodervärdarna skulle kunna tycka det var roligt och hade möjlighet att träna lite löshoppning innan.

Jag deltog förra året med Tea och tyckte det var jättekul!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

VeronicaP
0

Vi  har funderat att åka till hösten med våran .

karisma
0

god morgon  har planer på att åka med två åker nog till örebro då de lagt 3-års testen här i roslagen redan i maj detta år på försök tycker det är lite tidigt efter mattes vintervila måste ha igång de små liven

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

VeronicaP
0

Här i Halland är också 3 årstestet i maj och då jag ska visa halvblodet samma helg så har jag valt att vänta till hösten med våran för att jag ska hinne med ordentligt.

Asagard
0

Jag åker till Nybro på treårstest med Winner och Wiolina om allt går som det ska.

Norrveda
0

Som ansvarig för Roslagens treårstest & kvalité hoppas jag att det kommer många russ. Till treårstesten nu i maj finns det inte ett enda russ anmält! Det kan inte vara så för att det i år ligger på våren, de andra raserna ställer ju upp.

entill
0

Har ju ingen treåring i år. Har för mig att det var en test för tvååriga ponnyston förra året. Vet någon om det blir en sån i år också? Då åker vi nog.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

VeronicaP
0

I halland (Tvååker ) ska det vara Talangjakt igen i löshoppning i allfall.

Lisa-trollet
0

De blir kvalitets för Teddy i sept

Scillajsa
0

Jag ska åka på tre årst test med mina tvår tre åriga ston. Tycker det är ett bra komplement i utbildningen då dom ska tävla i framtiden.

Mixie
0

Vad innebär kvalitetsbedömning och vilka får delta?

//Mickan

Anna-Uppsala
0

***dubbelpostat***

Anna-Uppsala
0

Gerda och Hjördis ska vara med på kvalitets i år! Hjördis är ju fem år i år, men vi gjorde det aldrig förra året, så jag tänkte det får bli nu i stället. Nu har jag en bra ryttare också, så jag slipper köra henne i kval.bed - fast det kan hända att jag gör det ändå, bara för sakens skull. Gerda (a.k.a Miss Universum efter RPAF:s utställning i ondags!) däremot ska ridas.

Mixie -> Kvalitetsbedömning är för 4-åriga och 5-åriga unghästar 85-åringrna kan inte gå till riksfinal, och jag tror dessutom att de bara får delta i mån av plats), och hästen visas i olika moment och bedöms av olika domare. Det är exteriörbedömning, löshoppning, två veterinärstationer och så ett ridprov. Alla som har en ponny ansluten till en avelsförening får delta. Du kan läsa mer på SPAF:s hemsida: http://www.spaf.info.
Det är JÄTTEKUL att vara med, och roligt att ha något att träna till med sin unghäst. Dessutom är det viktigt att vi deltar och visar våra duktiga russ bland alla ridponnyer och andra raser! :)

Angel
0

Jag tror det blir färre av de mindre ponnyerna som deltar om det ligger tidigt. För egen del så vill jag ha hela våren och större delen av sommaren på mig att träna. Svårt med löshoppningen utan ridhus tex.

Lite mer allvar är det väl ändå med de större.. som ofta tränas i ridhus och året om…

VeronicaP
0

#13 Jag tränar inte mina halvblod allt för tidigt , jag är rädd om dem .  Vi rider inte in våra förrän i jan som 3åringar i år började vi faktiskt inte förrän i mars men hon är minst lika snäll och duktig som alla andra som började mycke tidigare.

Mina halvblod rids in uthomhus och vi får åka till ridhus ibland just för att de ska vänja sig vid att vara inomhus.

De flesta jag känner i allfall rider sina stora hästar utomhus , tror nog att det är mer att det är de färdiga dressyrryttarna i så fall som rider mycket inomhus.

Hanssson
0

hur går ett treårstest till ?

Lisa-trollet
0

På treårstestet är de exteriör och löshoppning, för B-ponny 80 cm

och Id kontroll o mätning. De står mer om de på SPAFs sida

Lisa-trollet
0

Tycker oxå de de e bra o visa upp russen. 3-års kan ju dom flesta träna sina russ till, rids ju inte där. På kvaliten får man köra b-ponnys om man vill istället för rida.

Funderar på om man kanske skulle börja skänka betäkningsrätter på russen oxå i finalen.

marda
0

synd att man inte visste om detta för ett år sedan….

Angel
0

Tänkte åka nästa år, men det beror lite på, blir det lika tidigt på året då med så blir det svårt. Hoppas det hamnar efter eller i slutet av sommaren!!

Tittut
0

Nå, är det någon som har anmält nu?

tyvärr krockar det med min Irlandsresa, så Thomasin får vara hemma. Jag hade gärna sett henne på 3-årstestet annars.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus