Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 377 ggr
ryttarn
0

God morgon! 22/7

Godmorgon…

Kl 3 i natt fick vi upp sista höbalen på skulltorken och kunde starta fläckten…. Nu packar vi hästar och ungar för en 45 mil lång resa till Östanåkra, frågan är om man igentligen borde låsas in….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

God förmiddag…..i alla fall i jämförelse med vissa andra! Grattis till att ha fått in höet! Visst är det skönt när allt är klart, men jag skulle nog ställt mig i duschen f v b till sängen…….Låter inte så lockande med så lång bilresa……Här på Gotland skiner solen och Lova gick fort på banan i går, skötte sig bra efter vad jag hörde……skönt! Hoppas hon är dräktig också, en ny Lanso, i alla fall blodsmässigt, på G!

Frickan_mary
0

God MorgonOskyldig

fladde
0

God kväll väntar hem ett gäng från Östanåkra,Malin och Ekslätts promise  me och ribbela vann sina lopp i dag  promise me har haft en tuff vecka först premiering och nu sin första start , nu får hon villa från detta  och ha det bra. vädret har varit rengn sen klockan ett. Ha en skön kväll.

Tittut
0

Ny ss hemkommen efter 3.5 dag i Dalarna. Hamnade precis utanför pallplats i veteranbilsrallyt, skrot också! Kul ver det ialla fall, trots att jag sjabblade bort flera grenar.Jag var bäst i att spotta olivkärnor! Där ser man att längdspottningstävlingarna vi hade som små gett resultat!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God kväll! Nyss hemkommen från hästhagen, vad härligt det är när fölen får gå på storflock, blandat med russ och shettisar, olika åldrar…När jag kom lekte Arrak med ett annat föl och morsorna var långt borta. Han är så go och nyfiken, kommer gärna fram och vill bli kliad. Sen hängde han Storasyster Tigerlilja i hasorna innan hela flocken kom på att de skulle springa runt en stund. Jag blev stående länge och bara tittade..

Odena
0

God natt :) Idag har man väl gjort lite av det nödvändigaste. Jag har klippt gräsmattan och lagat Speedcart hjulet så nu skall vi se om e nlaglapp gjorde susen :) Om inte så kastar jag bort slangen och köper en ny ;) Nää nu skall man nog gå mot sängen :) Ännu en gång God natt :)

Anna-Uppsala
0

I dag har Hjördis och jag varit och representerat Mälarruss på Disagården, ett friluftsmuseum i Gamla Uppsala, med en mängd gamla hus, stugor, bodar och annat.
Det var Lantrasernas dag, och Hjördis samt nordsvenska Lärka med fölet Svalan, var med. Nästa år ska vi göra en uppvisning har vi tänkt oss, vi får se vad det blir!
Inte har jag hunnit måla något på vardagsrummet i dag, men enligt tidningarna ska det ju bli regn framöver - så jag har väl tiden på mig, gissar jag … :)