Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: allmänt
Läst 3045 ggr
Saiop
0

Nya bilder på era 06:or

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade inte den gamla tråden och tänkte det kunde vara roligt att se alla era russ som är födda 2006. Ni får också gärna berätta lite om honom/henne, stam, temperament och hur långt ni kommit med dom mm.

Själv har jag ett sto e. Trofé och u. Tejas Jumona. Hon är ljus fux med vit man och svans, samt en stor stjärn i pannan. Troya som hon heter är väldigt lugn och stabil i temperamentet, men kan lätt bli osäker om man ger henne oklara uppgifter.

Jag har valt att ta det lugnt med henne eftersom jag själv anser att hon är något sen i utveckligen. Men jag har gjort mycket markövningar och hon har t.ex. gått runt på trafikerad väg med en pressening över sig. Har även tömkört, men inget avancerat. Nu har hon gått på bete hela sommaren med två andra unghästar och har växt väldigt mycket.

Saiop
0

En till bild på Troya och en av hennes beteskompisar

amandahandersson
0

Oj, måste ta nya bilder på min!

Har då Razmus Raid (e. Raider, u. Nisans Nadia, ue. Niklas II). Han är en helt underbar krabat, väldigt mysig, alltid pigg och glad. 

Han blev färdiginkörd i februari, men har tränats regelbundet sen juni, och tycker det är jättekul! :) Han är ganska så het när man kör och vill väldigt mycket. Dock har han mognat till sig lite nu, och har förstått att man inte alltid måste springa fort! ;) Men han älskar verkligen att springa, och springer helst långt, fort och länge!

Har klockat honom nån gång utan att pressat honom, utan han har bara fått gå på i sitt egna tempo en sträcka. Senaste tiden var helt otrolig (!!!) och jag hoppas såklart att han ska kunna gå långt inom travet :)

Har ingen särskilt ny bild, så denna får duga…

VeronicaP
0

Slättens Hälge och Albin idag när vi var och kollade dem på betet :-)

Teja-Bea
0

Här är senaste bilden på Tejas Pegasus. e.Tejas Monljus (43p rek.2.11) u.Hults Pirita (43p rek.2.05).

Pegasus är tömkörd och har gått med vagn några gånger. Han är såå cool! Har aldrig visat rädsla för någonting!

Han var på föruttagning tidigare i somras och blev då rekommenderad vidare. Så 5 oktober åker vi ner till Bankeryd.

Pegasus är till salu förresten…

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Saiop
0

#4 Väldigt fin kille och häftigt med slingan i svansen, synd att man inte är kapabel till att ha hingst hemma =/ Lycka till nere på Bankaryd

Snoffan03
0

Han är inte min men iaf en 06a. På www.levidegard.se under "Nyheter" och 2008-09-15 finns det lite bilder på släppet med Snus-Oskar och Exact och Precis. Fler bilder på Oskar finns oxå på hans egen sida…

//M

alpros
0

# 6 Vilken fin bild! Den skulle jag vilja ha som affisch.

MagganS-B
0

# 6 Jättefin, skulle platsa i almanackan också!

ErikaAndersson
0

Ängdalas Spirello
sto f-06
e.Skotte 492 u.Dontie 4039

Spirello är inkörd och har gått på bete sedan april 07. Hon ska hem nu till vinter och börja tränas för att tävla 2009.

G-OC
0

Fawn

sto f. 06 e. Faner 553 u. Pawa 3525

juliapettersson
0

#2, tränats regelbundet sen juni, inget unghästbete? Förvånad

johannaolofsson
0

#2 Oj, het vid 2 års ålderFörvånad!

nemesis
0

Ernst Ronaldhino e.Skotte u.Regitze Ernst har gått på bete fram tills för ett tag sen och körs nu regelbundet

nemesis
0

Surprise Dar e.Darius Roll u.Lucky Ess

körs regelbundet

amandahandersson
0

#11, nej, det blev inte så.

#12, ja, han har mycket "go" i sig. Fast det blir bättre och bättre, han förstår mer och mer att man inte alltid behöver ge gärnet.

nemesis
2

Ekslätts Just Me e.Ernst Ronaldo. ue.Polar

går fortfarande på bete och har det bra

nemesis
0

Kålmans Scooby Doo e.Skärmnäs Pigall u.Busiga Berta

nemesis
0

Kålmans Shaggy e.Skärmnäs Pigall u.Kålmans Pärla

nemesis
0

en till bild på Ekslätts Just Me   

( bortse från grannarnas baksidaSkrattande)

nemesis
0

en till bild på Ronaldhino samt Scooby Doo och lite av Just Me

nemesis
0

Surprise Dar

ElinLilja
0

#6 Grabben kunde väl ha borstat tänderna innan han börjar modella inför bilden :P haha

amandahandersson
0

Halvtaskig bild från idag på Musse…

Som ni ser är bilden suddig, men men… Man ser ju ändå typ hur han ser ut i kroppen :P

Detta var innan vi skulle lastträna honom för första gången, vilket skedde helt utan problem! :) Nu blir det snart ett besök på banan, då får han prova åka lite transport och dessutom checka läget på hans blivande "arbetsplats" ;)

ElinLilja
0

#29 Vilken skönhet han är Ronaldhino!… Ni vet vart jag bor :P

nemesis
0

Qalle körs nu regelbundet

Lisa-trollet
0

Snygg e Bus-oskar u Bloss

Lille John e John Russ u Welinda

Båda är tömkörda ett par gånger

Snygg går först på kortet

Lisa-trollet
0

Deona e Duktig u Leona

Hon är tömkörd ett par gånger

Lisa-trollet
0

Lindi e Duktig u Liana

Tittut
0

# 26 Åh vad roligt med en nytagen bild på Lille John! Han är sig lik!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Lisa-trollet
0

#29 De ligger en ny på bara honom på våran hemsida oxå

Tittut
0

# 30 Då måste jag gå in och kolla!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Impulz
0

Nytagen bild på Valkyria Dar (e:Darius Roll u:Carrielina ue:Garribaldi)

Hon är inkörd, men eftersom hon skadade sig allvarligt första dagen på betet i våras, så är hon inte körd något alls under sommaren såklart. Dock är hon van vid transporten vid detta laget, har fått/får besöka olika veterinärer och equiterapeut regelbundet… Men det går iaf framåt!

Impulz
0

Qruella Dar (e:Darius Roll u:Rosenhälls Beata ue:Manfred)

Ella är inkörd och körs regelbundet. I söndags så fick hon följa med ett av varmbloden in till banan och kolla runt lite, jättekul tyckte honSkrattande

amandahandersson
0

Nu håller Musse på att tappa sin första tand, vilket han markerade mycket tydligt idag med att bara galoppera på träningspasset… Busunge!!!! 1 och 1/2 veckas vila nästa för honom nu, så får han ha sin mun ifred :)

marika-J
0

#32, riktigt stilig tjej! det syns att hon är efter darius :)

marika-J
0

Ska väl ta och berätta lite om mitt nyförvärv, Dumle Ess ( e.Bond u. Dulilla Roll ue. Titan)

Jag har ju inte haft han hemma så många dagar ännu (kom till oss i lördags) Men hittils verkar allt kanon, en undrebar kille som har ett härligt temperament och är väldigt social, visst kan han vara lite busig i bland, men han är ju bara et barn..

Han har gått på bete under sommaren, och jag har bara tömkört honom en gång sen han kom hem till oss (i går) så efter kanske 1-2 veckors repetition kan han så småningom snart sättas för vagn :)

SLennartsson
0

Ska sätta min Morian för vagn idag! :D

Nya kort kommer. :)

olesen
0

Tejas Pegasus. e. Tejas monljus u. Hults pirita =)

Saiop
0

#36 vilken vacker herre :)

[Justie]
1

Jag rotade runt i akrivet och hittade denna tråd, så varför inte uppdatera med nya bilder på russinen? 😃 De är nu 7 år gamla hela högen! 

Ekslätts Just Me jag jag äger sedan 2010, (#16 & #19)  bilden är från 2010, Han har rekord 2.11,9 🙂

[Justie]
1

En från förra sommaren

[Justie]
1

Och när han agerade gräsklippare för några dagar sedan… :)