Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettmånadens-russbild
Läst 6039 ggr
Teja-Bea
0

Månadens russbild maj 2013

Vi kör ett år till!! Efter att Russkalendern varit hett eftertraktad i flera år så arrangerar vi även detta år tävlingen månadens Russbild! Under hela 2013 pågår bildtävlingen här på Gotlandsruss i fokus.

Varje månad utses Månadens Russbild. I december sammanställs alla russbilder till en kalender och vi utser även Årets Russbild 2013. Så skynda dig att leta fram dina bästa Russbilder!

Tema för Maj är "Travsport"

Du har väl läst TÄVLINGSREGLERNA? Dessa hittar du HÄR

Bidrag som ej följer tävlingsreglerna tas omedelbart ur tävlingen, utan meddelande till den som skickat in bilden. Därför är det viktigt att DU läser reglerna och frågar om något är oklart!Det är endast fotografen, eller ombud för denne, som får skicka in bidrag i tävlingen! Man får alltså inte tävla med någon annans bild! Du som skickar in bild i tävlingen ska även ha en presentation här på GIF så vi vet vem det är som deltar i tävlingen.

Genom deltagande i tävlingen ger du som fotograf tillåtelse att trycka din vinnarbild i Russkalendern 2013. Skriv ett inlägg i denna tråd där du beskriver vad bilden föreställer och vem som fotat den. Kom ihåg att bifoga bilden!

Den 10 maj är sista inlämningsdatum för ditt bidrag.

En opartisk jury utser minst 5 bidrag som går till final för omröstning. Omröstningen av bidragen pågår från ca den 17:e till den 23:a i månaden. Därefter räknas rösterna samman och vinnande bidrag publiceras.

Bilden ska vara i liggande format (bredare än den är hög) och original eller kopia ska finnas i storleken minst 800kB.

Ev frågor tas med lekledare Teja-Bea

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Winner04
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt bidrag får bli på treåriga Tip Top och mig under ett träningspass våren 2013. Bilden visar glädje och lycka, både från häst och kusk! 🙂

Foto: Stall Nysäter (Sandra Jonsson vid detta tillfälle)

ErikaAndersson
4

Deltar med en av mina favoriter från stora akrivet på underbara Tuffing som är på väg mog seger i Hugo Åbergs, med sitt fantastiska steg!

MagganS-B
1

Här kommer en bild till med Tuffing efter segern i SM-11. Foto:jag

Millaaann
4

Här är mitt bidrag.

Solsken och en ponny som älskar livet på travbanan :)

Vikas Ronsan och Josefina Aronsson, på visby 2012.

Foto: Jag

ryttarn
1

Mitt bidrag blir på en "klunga" med russin på Färjestads travbana för ca ett år sedan. Fotot är det jag själv som tagit.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Ellen K
2

Detta är en av mina absoluta favoritbilder! :D
Razmus Raid och Emmy Hansson innan segern i Lilla Norbottens Stora Pris.
Älskar verkligen Razmus steg på bilden!
Foto: Jag ( Ellen Karlsson)

Teja-Bea
1

Bidrar med en montébild

Segermatadoren Gumino och Jenny Brunzell mot seger i monté SM-test på Eskilstuna 2009. (Senare samma år vann de monté SM tillsammans på imponerande tiden 1.45!

Foto: Undertecknad

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

tejaspirmin
2

bidrar med en bild på hingsten Petro o Bea Jakobsson :) 

liten häst, men grymt steg! :) 

Fotograf: Elin Tigér-Bohm (jag själv)

OliviaL
1

En bild jag tog på senaste hemmatävlingen, har precis börjat fotografera på tävlingar och blev extra nöjd med denna på min kompis och hennes ponny Linus Ess, tycker den sprider glädje! :)

Fotograf: Jag (OLivia lindblom)

[Justie]
3

Mitt russ Ekslätts Just Me som precis gått vinnande ut ur en upplopps-strid. Han kom fyra i loppet som vart Brizy Cup Finalen 2012 men Hanna Björklund i sulkyn. Han älskar att springa.

Jag har fotat bilden/ Sara Rosenberg

Bilden har ljusast upp, rätats upp och så har jag ökat skärpan.

palomia
4

Upploppsstrid mellan Marquis Leaf (e.Jagga Ess u.Mareld) och "okänd"

Dubbeltravet Visby 2010

Jag har fotat (Annika Hedqvist)