God Morgon 21/7
Ja ha i dag var det dax att pressa hö, om alla maskiner håller och vädret består. Det börjar kännas att man inte är en ungdom längre vart har alla år tagit vägen? Det får jag sitta på hemmet och minnas snart Ha det gott alla i russvärlden
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hej hallå, solen skiner! Jag är ledig!!!!! Blir nog en båttut i dag också efter flundregarnen som inte gick att ta upp i morse p.g.a. dimma. Hästarna har fått sin morgontillsyn och vatten, så nu ligger en HEL dag framför mig med en massa oskrivna blad!

God morgon. Idag fortsätter hö körat, fick in ca 15 balvagnar igår. Känns i kroppen, var några år sedan jag hjälpte till med höt men nu hade jag barnvakt. Tänk om några år kan man kanske lura upp barnen på skullen!!!

God förmiddag. Här är det äntligen härligt sommarväder härlig blå himmel och en varm sol. Ikväll skall jag träna tävlingspållarna det börjar ju dra ihop sig till tävling igen ^^ Annars skall man väl bara ta det lite lugnt :)
Glad eftermiddag i solskenet!
Själv är jag oerhört smart när det gäller hö: har skickat ut sonen på landet att jobba på gård och hjälpa till med hösköden minsann! *hehe* Själv har jag ju hästarna inackorderade, så jag kan drälla omkring hemma och måla vardagsrummet i stället.
I morgon ska Hjördis och jag åka på Lantrasernas dag på Disagården i Gamla Uppsala. Det blir ett välkommet avbrott i målandet, tycker jag! Hjördis, som ska bada i kväll!, är nog mindre road … *s*
Funderar på att ta med Gerda också, men det är så svårt att greja med två hästar när man åker själv, så vi får se hur det blir.
Gerda har för övrigt ägnat sin tid som innestående åt att lära sig knyta upp knutar och öppna haspar - så nu kan hon öppna bakdörren själv och gå ut i hagen när hon tycker! Hon är verkligen en listig liten tjej, den där Gerda! :D

Goddag, idag va vi viäg i Torestorp med våra travruss valacker.
Den ena var endast med för att fylla ut släpet, han fick 37 poäng. Men Filur fick 38, med en 9 på exteremiter eller vad det heter, så vi var nöjda! :)
Imorgon blir det östanåkra!