Utställningar i Söder?
Någon som vet när det kommer att vara utställningar vid Skåne?
Eller det kanske inte ens är bestämt? 🤐
Hittade nämligen ingenstans när och var det ska vara.
När brukar unghingstrådgivningen vara? 🙂
~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus
Unghingstrådgivningen är under hösten, oktober-november beroende på var man visar.

PÅ Skåneruss' årsmöte fick vi veta att en drop in-utställning planeras på Tomelilla Travbana den 29 juni i samband med dubbeltravet fre-sön.
Drop in-utställning planeras också till Russkul troligen i början av oktober.
Premieringsdatum är preliminärt 13 jul (Bjärsjölagård), 20 juli (Önnestad), 23 juli (Bollerup) och 7 september (Gånarp).
Jag har inte sett detta skrivet någonstans, men det kommer kanske i nästa medlemsblad, på hemsidan eller i Gotlandsrusset?
Datum för unghingstrådgivning kanske Anders Z eller Kristina A kan svara på? 😇
Kommer det bara vara 2 utställningar iår? Känns lite lite. :/ Ingen som vet om Bollerup ska ha utställning i sommar?
~Stuteri Stenbydal~

Två russutställningar i Skåne är väl bra?! 🤔
Har just fått veta att utställningen på Tomelilla inte är drop in. Propparna kommer väl så småningom så får vi veta mer.
Just det, Bollerup brukar ha ponnyutställning! Kolla på Österlens hästvänners hemsida www.ohv.se!

Tyvärr tycker jag att de är för lite urval överlag på att ställa ut russen.
Men jag är väl bortskämd från shettis sidan ;)
Med tanke på det svala intresset i fjol så kan jag inte riktigt se behovet av fler utställningar, styrelsen fick ju fylla på med sina egna hästar tills det var tillräckligt många för att inte utställningen skulle ställas in!

#6 problemet är väl för mig som sagt att de krockar med tävlingar och har vi tex varit nere och tävlat på fredagen i Tomelilla så har jag inte möjlighet att köra ner igen på lördagen.
Tyvärr så är de väl aldrig några *närma* utställningar för oss som bor i södra delen av Halland (har oftast samma problem med shetlandsponnyerna) vi bor ju mitt i mellan skåne och Halland känns det som när de gäller vart förerningarna lägger sina utställningar. De tar ju i alla fall 2 timmar att köra till Tomelilla och tyvärr är de dyrt att köra med bilarna nu för tiden.
Oftast är de öst som har närmast för oss (Tingsryd) men tyvärr oftast samma där att de krockar med tävlingarna :( , vilket jag tycker är jättetråkigt då jag tycker de är kul att ställa ut mina ponnyer både unga och gamla :D
men finns det inga utställningar i Småland, Blekinge eller Halland?
~Stuteri Stenbydal~

Östruss har Riksutställning 24 augusti i Tingsryd 🙂