Val av försäkringsbolag / försäkring
Ni som har varit med ett tag, vill ni ge lite tips till mig, ny russägare, vad gäller försäkringar?
Hästen som ska försäkras är en ettårshingst. Först och främst tänker jag på veterinärvård och inte liv.
Vad rekommenderar ni?

Vid veterinär försäkring så kan du ju fundera på för-/nackdelar med fast eller rörlig självrisk och vad som passar dig.
Olika bolag erbjuder ju olika alternativ.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Undrar om det finns några bolag kvar som erbjuder fast självrisk?
Ja IF fast bara upp till en viss försäkringsnivå.

#3. Har de verkligen kvar det alternativet? Jag har mina försäkrade där och har fått som svar att det inte längre går att teckna försäkring med fast självrisk.
Om de har ändrat sig senaste året så är det kanske som du säger. Men för ett år sedan vr det så.

Jag blev lite nyfiken så jag ringde If och frågade :)
Hästförsäkringarna med fast självrisk togs bort februari 2012.
Vi hr någon form av ''juniorförsäkring'' på våra ''bebisar'' i Sveland… har fast självrisk på 1900:- samt 20% av skadebeloppet… ( dock har vi liv på 10 000:- )
djurambulansbidrag ingår…
Är ungefär som en A1, men billigare…
Tror vi betalt runt 75:-/mån
#6 stämmer bra, dom som redan hade tecknat försäkring med fast självrisk fick behålla den. Om man utnyttjar sin försäkring höjs premien året efter.. Så antar att det kan bli en dyr historia iaf.. :-)

Jag har mitt russ i agria. Har funkat för mig. Har veterinärvård 60.000 och liv 12.000. Självrisken ligger på 2800:- plus rörlig 20%. Hon är fyra i år och premien ligger på ca 1800:-
Jag är ganska ny själv. När jag köpte henne var hon redan försäkrad hos dem och det kändes bra för mig så jag behöll det så :)
Carpe diem!
Väldigt nöjd med Agria. har mina hästar fullförsäkrade där. både liv och A1.

Jag har mina hästar försäkrade i Agria, förutom en som är försäkrad i Sveland. Lite olika varianter på försäkring beroende på vilken häst det är och vad den gör. Agria är nog inte det billigaste försäkringsbolaget men det har aldrig varit något som helst tjafs när jag behövt utnytja försäkringen.
Anledningen till att Fenja är försäkrad i Sveland är att hon var det när vi köpte henne och vi ville inte byta bolag.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Tack för alla era svar. :-) Det lutar åt Agria eftersom vi har alla andra försäkringar hos Länsförsäkringar. Det blir smidigast.