Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1193 ggr
Lena90
3

God Morgon 20/4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon :) Idag äntligen efter denna långa väntan så passar Villemo på denna förmiddag att föla ut en liten hingst :D Allt gick fint, hon visade ingenting vad hon hade tänkt innan på morgonen när jag gav morgon höet men runt klockan nio så skulle han ut, eller kanske snarare han som ville ut :P Än så länge går han namnlös men min hjärna går på högvarv. Det var igentligen planerat att vi skulle iväg idag 20 mil härifrån men när jag håller på och motar in ankorna så ser jag att något var på gång i hagen uppe på ena platån, då var han nästan precis uppstigen och vacklade runt Villemo :) Blev inget med de planerna :P Så dagen kommer gå åt till diverse små fix med dom och de andra pållarna :) Aurora står och tittar enträget bort mot Villemo och den lille och har knappt tid att äta :P

Carpe diem!

StuteriSolo
0

God eftermiddag i landet!

Solsken och stormvindar, så något hästande blir det inte idag. Har röjt litet till på hyllorna som ska rivas bort, snart är det tomt där. Fullt i selkammaren blev det… Man kan nästan få fram alla saker vi använder utan att något rasar 😃

Snön smälter som tusan, länspumpen går för fullt i vår oerhört dåligt konstruerade brunn. Hagarna är ännu snötäckta som tur är, geggan får gärna dröja ett tag till, det är mycket vatten som ska rinna ut innan det är klart.