Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 842 ggr
[Croneld]
0

God morgon! 16 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ska jag utöka hästbeståndet med ett russ. Det är en nygammal favorit som min syster sålde för många år sedan. GladDet är Dorina Spin f. 82 e. Emil 301 u Doris 3072 e. Rute 231 ska komma tillbaka som gammal tant och tillbringa förhoppningsvis många år hos oss. Det är med en tår i ögat av glädje när  jag kör till Mariestad idag. Då vi alltid har saknat vår (som unghäst) glada, spralliga och pigga Dorina. Vi är glada att de hörde av oss till oss när nuvarande ägare inte har möjlighet att ha kvar henne längre. Här kommer en bild.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon alla! Kul att få möjlighet att få tillbaka sin gamla häst! Här uppe i norr lunkar livet på, Peter jobbar på KONOTRET i några veckor ch kommer att vara hemma varje kväll!!! Själv skajag jobba i butiken som vanligt. Hästarna blev inte körda igår, för vi var så lata, det kändes som om det var dags att lata sig litet också.

MagganS-B
0

God Morgon! Visst är det kul att få tillbaka "gamla" hästar (Grattis!), när min gamla Delila kom tillbaks efter mer än 10 år på fastlandet gick hon t.o.m. in i sin gamla box! Hon visste precis var hon var! Dorina är f.ö. exporterad "gotlänning"! I gårkväll kom dom sista lassen hö, torkvädret var perfekt i går, och höet var över förväntan, jättefint, även om det naturligtvis inte har så högt näringsvärde. Vi får blanda med kohöet i vinter! Nu är det dusch och jobb som väntar!

Anna-Uppsala
0

Godmorgon! Här är det strålands solsken, och nu är det bara att hoppas att det håller i sig, så det blir hö till alla oss med inackorderade hästar i höst. Annars är risken att stallchiefen köper hösilage i stället, och jag är inte så förtjust i det precis. Ponnyerna älskar det såklart, men det är lite väl kraftigt för dem - och Gerda tror jag inte ska äta hösilage alls, efter att ha haft fång.
Hoppas ni andra får en bra dag i dag!

Tittut
0

Nyvaken efter en första sovmorgon på länge känns det som. Welinda är hos hingsten, och solen skiner. Det blir till att passa på att tvätta idag när det är bra torkväder.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

Vem är det som ska bli pappa till Welindas föl den här gången? ***nyfiken***

Tittut
0

Det blir en favorit i repris, Micklas!

karisma
0

God förmiddag på er alla var hos tandhyginisten i morse så ingen tid för data ska nu ut och vända hö Grattis cicki till att få hem Dorina hon har ju bott granne med mig för många år sedan

#6 Lycka till med betäkninen

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

Hon blev betäckt igår fick jag nyss rapport om!

CarolaG
0

God Morgon! Här skiner solen från en klarblå himmel och jag har semester! Glad Vi inledde denna dag med att åka och ultraljuda Ragusa och där fanns en liten på G. Hittills i år, tre ultraljudade och alla tre dräktiga. Lite skräckblandad förtjusning då det är vid fölningarna saker och ting har gått fel för oss de senaste två åren, inte vid betäckningarna…

Odena
0

Hallå på er… Här lyser solen och det är en härlig sommardag =) Jag har för en gångs skull gjort lite nytta och klippat vår stora gräsmatta det behövdes den hade ju blivit så hög ;)  Pållarna ligger just nu ute på sida i solen och hårdvilar :) Ikväll är det trav och man skall städa så man måste ju vara där och ställa upp för klubben =)

Mixie
0

Hejhej.. hann inte skriva igår men jag var och tittade på häst :) ett jättefint sto som jag hoppas kommer hem till hösten ;)

//Mickan