Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1039 ggr
strindberg07
9

Ny medlem!! :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag är en rätt så galen tjej på 11år, jag heter Elin!! 🤪

Jag har ett russ på 6år som heter Strindberg. Han är e:Duktig 568 u:Maribella 3478, han är född på Gotland. Han var min sommarhäst från början men vi kände att vi inte kunde lämna tillbaka honom, så vi köpte honom. Jag brukar rida i jockey-läder, för att vi ska börja tävla lite i ponnygalopp! 😃 Sen när våren kommer helt och volten går att rida på så ska jag börja hoppa och träna dressyr igen, så att han inte blir helt uttråkad. 😴 Vi tränar lite NH också.

Ibland när vi är ute och rider så brukar han vilja vända hemåt, och då får man vända han åt rätt håll igen. Och om han inte vill så bockar han ett litet språng!
Och i hagen så brukar han ibland inte vilja komma in och då får man jaga honom i några minuter!!  😈 Han är en väldigt orädd kille, som tex. på Täby Galopp, där såg han sej bara omkring och fortsatte gå. Det finns så mycket mer att skriva om Strindberg, och jag är så fantastisk glad att han finns!! ❤️

MagganS-B
0

Så fina ni är tillsammans! 🙂

strindberg07
0

Tack så mycket!! 😃

[skuggandonna]
0

Hej

våra ponnyer är typ släckt för ponte är morfar till Lina Mo heter min ponny du får gärna kolla på blå basen. några andra som ochså är med i Lina Mo släcket och din ponny släclkt.  

din ponny var jätte söt..

strindberg07
0

Så våra ponnyer är kanske släkt?? Jag ska kolla det imorrn!

[skuggandonna]
0

hej

ja kanske  Lina Mo mofar heter ponte…

gör det.

ryttarn
0

Du kan titta in på min hemsida www.isil.se där finns lite släktingar till din häst. 

Jaritza och Strindberg har samma mormor nämligen Marika. 

Ratatas Raimon, Isilon Tinnúviel, Björksta Isilmë. Isilon Almaréa och Isilon Mitrandir har Marika som farfarsmor. 

Isilon Melisse, Isilon Lóréal och Isilon Civië har samma pappa som din häst, nämligen Duktig.

Många släktingar blir det i russvärlden ;)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se