God Morgon 13-04-03!
Jaha, så är det då april, fast man inte märker av det. Här på Gotland hade vi -10 i natt, men det ser ut att bli en fin dag med sol och nästan ingen vind. Snön i trädgården minskr sakta men säker, drivan mitt på gräsmattan är "bara" 1/2 meter nu, och spåren efter traktorgrävaren som begravde lilla taxen börjar liksom suddas ut…..
Den här månaden föds förhoppningsvis många fina russföl. Passa på att sätta in dom i vårt nya fölgalleri!
Nu när vi går mot ljusare och förhoppningsvis varmare tider hoppas jag att det kan bli lite fart på den här russ-sidan!
Maggan
God morgon!
Solen skiner fint här med, det är bra så det smälter undan lite mer, dag för dag. Jag ska använda en del av dagen till att transportera tonåringar hit och dit. Samt hämta en ny sadel som jag hittade på blocket. Sen ska jag träna hästen.
# 0 Fölgalleriet för min del får vänta tills i juni. 😃
Ha en bra dag!

God morgon :) ca -9 inatt. Hästarna ute och äter. Ser ut att bli en fin och solig dag idag med :) Villemo hon vaggar fram just nu, riktig mage har hon :P Idag är det ca två veckor till hon är beräknad, vete sjutton hur jag ska stå ut :P Har börjat hålla koll på juvret och jo, lite skillnad är det nog tycker jag :) Det har gått från att vara "ej existerande" till lite mer "jo men här kanske finns nått" ;)
Ha en bra onsdag :)
Carpe diem!

God middag i ladnet!
Strålande solsken här, kallt i natt men bara runt 8 minus, solen värmer så fort och det är skönt att det fryser på nätterna så inte allt blir en enda sörja.
Planen var att ta sig ut med några russ idag, och riva litet mer i stallet.

God middag! +8 grader i skuggan just nu och natten som var hade vi bara ett par minusgrader. Det har legat runt -10 de senaste veckorna. Snön krymper sakta här också men det kommer nog ta tid då vi fått mycket av den varan i vinter.
Vi satte de dräktiga stona i egen hage i dag de fick även sällskap av vår shettisdam som hämtades hem från ridskolan häromdagen. Hon är ranglåg och fick det lite tufft med de stora tanterna som hon fick gå med i går här hemma. Nu går hon med dottern och de 2 dräktiga russen. Dixy bess har ca: 3 veckor kvar till fölning och börjar bli riktigt tung.
Den som inte uppskattade att de fick egen hage var Kurant, han tycker inte att lilla Lojstassirocco är nog med sällskap. Sirocco däremot kunde inte förstå varför det måste springas och tittas efter tjejerna.
Ha en bra fortsättning på dagen!