God morgon 13-03-30
God Morgon, har vaknat till en disig dimmig dag som nu solen gör allt för att komma igenom. -5,5 visar termometern så det blir nog en fin påskafton.
Lite fix med stallet, jansons frestelse och kladdkaka innan em. då vi ska sammanstråla hos min far för mat. Sonen är i Canada och sambon i Norge så det blir jag, dotter och måg som åker dit.
I går fick Nordman gå med sina kompisar igen, då dottern tog hans stygn. Ärret har läkt fint och svullnaden gått ner så nu har han en grop där ögat suttit.
GLAD PÅSK
Trist å høre med øyet til Norman. men han kommer nok til å klare seg fint uansett. Jeg har et flott sort avkom etter han :)
God påske fra Norge!
God morgon från Roslagen!
# 0 Tråkigt med ögat, men skönt att det har gått bra med läkningen.
Jag var ute tidigt och fodrade hästarna, vi har solsken men kallt än så länge. Snön smälter långsamt långsamt. Jag vill få loss badkaret så jag kan använda det till vattnet. Jag har tre vattenmarodörer som bara sparkar omkull vattenhinkarna. Hur kul är det från en skala 1-10. Tror jag ska gå ut med slangen med varm vatten….så jag får loss badkaret.
Idag blir det lite motion av hästen, kanske en promenad med åringen Franka med. Det är iaf inte is på närmaste vägen, så man kan gå lite utan att ramla.
Susscrofa börjar bli rund om magen, men hon döljer sitt föl så väl, i sin korta kompakta buk. Hon blir abslout inte så där enorm som en del blir.
Ha en bra påskafton alla!

#2 Kan tänka mig att en är stor ochmörkbrun som vill bada i spannen ;)