Marlon S
Jag funderar lite på att betäcka med Marlon S i år. Tyvärr har jag inte haft möjlighet att träffa honnom och skulle gärna vilja veta lite vad gäller temperament hos både mr Marlon själv och hans avkommor. Ni får hemskt gärna skicka PM till mig då jag är medveten om att denna typ av information kan upplevas som lite känslig. Givetvis för jag ingenting vidare.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jag föreslår ett samtal med Marlons ägare, som haft hingsten i många år och känner honom och hans avkommor väl 🙂

Det ena utesluter inte det andra Pernilla :)
Jerker Klang,
Är inte hans meriter på travbanan och i fyrspann svar nog?

#3 Som jag sakt många gånger, meriter är en parameter av många……
Jerker Klang,

#3 Det finns hingstar som gjort bra ifrån sig på banan men som inte alls är roliga att ha med att göra till vardags och med ston…!!
Jag tycker #0's fråga är befogad och skulle undra detsamma!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#5 Precis! Jag har tex fått ett mycket bra intryck av Raider genom alla positiva kommentarer som framlagts om hans egenskaper som hingst och hans avkommors temperament. Jag hade alltså, om avståndet inte hade varit så stort, kunnat tänka mig honom till mina ston, och det har eg inte enbart med hans travprestationer eller exteriören att göra - utan även allt övrigt.
Jag tycker också att det är naturligt att ställa en sådan fråga, man vill kanske höra fler omdömen än hingstägarens, även om det givetvis är viktigt.
hej marlon s har ett bra temprament hans avkommor har bra temprament men vad har ditt sto för temprament dett på verkar också avkomman sedan på verka ju uppfödningen av hästen tiil vuxen ålder en häst som har fått göra vad som helst till 3 år blir inte rolig att jobba med DU FÅR RINGA MIG OM DU INTE TRO PÅ MARLONS CHRISTER ALLGUNNENS PONNY STUTERI MOBIL 070/6333233 0477/63085 PS SMUTSKASTAR INTE VÅR FANTASKISKA MARLON S!!
99% av alla hingstar är jättetrevliga att ha att göra med, det allra mesta beror på den uppfostran dom fått från början!
Jag har haft att göra med och träffat ganska många hingstar under åren och den ende som varit riktigt besvärlig var Peter Pan 137, han var en enmanshäst, lydde sin matte men ingen annan! Har hästen skött sig på travbanan och t.o.m. i fyrspann så kan man nog vara tämligen säker på att den har bra psyke och är fullt hanterbar! Det är ju inte alla hästar, gäller ston också, som gillar att gulla och "sitta i knät"…..
tack maggans-b christer
På begäran låses nu den här tråden!
Maggan