God Morgon 14/7
God Morgon!
Här blir det äntligen höskörd idag. Gäller att hålla tummarna för att SMHIs prognos är rätt. Lär bli en rejäl elräkning från skulltorkarna i år….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Godmorgon i vårt avlånga land! Här är halvmulet och uppehåll, ljummet ute, skööönt! Vi ska sälja fika på Vitsand idag, så någon sovmorgon blev det inte:) Annars ska vi köra hästar och ta det allmänt lugnt, det har varit litet körigt sista veckorna…

God Morgon Här strålar solen och hoppas väderprognosen är rätt börjar slå idag Så det är bara att hålla tummarna, för att få in bra hö till hästarna hinner nog träna unghästarna på kvällskvisten Ni får ha det så bra
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hallå alla russinlovers! Solen skiner! Det är varmt! Typiskt nog skall jag jobba, medan min man skall åka till ett fiskeläge och lägga i vår båt! Tror ni jag är grön av avund? Om vädret håller sig så kanske vi kan få av och in det av höet som ännu står på rot…..håll tummarna!
Ha en bra dag alla!

God Morgon! Här strålar solen från en klarblå himmel och första tvättmaskinen är startad.. Erica är på väg upp till Boden där hon ska gå Travledarassistentkurs lö-sö. Jag funderar lite på när familjen skall vara ledig och samlad samtidigt.. Förra helgen var Peder i Rättvik på Travskoleinstruktörsutb. Helgen innan var det Dubbeltrav i Boden, helgen innan var det barnridning på fredagen och jobb som parkerings- och entrévakter på lördagen och helgen innan var det….

Hej allihopa =D Solen skiner och det är blåhimmel och vackert väder på Gotland, hur längesedan var det fint väder..?? Just nu sitter jag och väntar på bekanta som skall komma och köra sina russ mot mina russin =) Skall bli kul och se vad lill Sipp kan springa mot sånna hon inte känner, hemma kan hon ju springa riktigt fort men det är ju när Odena är med =) Ha en trevlig dag i russets tecken =)
Grattis lill-Tompan, önskar storasyster Hjördis! :)
Gud vad fiiin hon är, Thomasin!!

God kväll! Dagen började tidigt med avresa till Ljusterö och utställningen. Fick väcka grabbarna i hagen tidigare än vad de är vana vid, någon tvätt behövdes inte efter allt regnande så det räckte med pälsglans och piggborste! Både Vind och lilla VG "Turbo" skötte sig utmärkt och erhöll båda 38p. Hemma har vi äntligen slagit hö så nu hoppas vi att väderprognoserna håller som lovat.