Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: allmänt
Läst 1373 ggr
paronskrutten
0

Alla lika envist busiga?

Är alla russ lika envist busiga?^^

Helena

ryttarn
0

Ja, men på väldigt individuella sätt….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Anna-Uppsala
0

Nej! Hjördis är busig och har en massa egna åsikter om både det ena och det andra, men direkt envis är hon inte. Mankan alltid övertala henne! Gerda däremot busar aldrig och är otroligt mån om att alltid vara till lags och göra rätt. Gerdas halvbror Frö (som jag hade tidigare) var också likadan - alltid lika snäll och väluppfostrad. Jag tror det är med hästar som med människor - en del är si och en del är så och alla är individer på sitt sätt!

amandahandersson
0

Mitt russ är mesigt! Inte ett dugg envis. Han är småsur och "egen", men när man lär känna han så funkar han med ^^

paronskrutten
0

Haha..Söta är dom iaf^^

Enda hästen jag har åkt av på är ett russ

Helena

Angel
0

De flesta..  Flört Men inte alla, vi har en som inte alls har typiskt russ-psyke. Helt underbart Cool

thilda-
0

Min blir typ hur störd som hellst då hon busar.. hon tror att jag e lika stor o stark som henne och tål en liten "klach" (spark) på rumpan ^^

Hanssson
0

jadå ;P jag har nog ett typiskt russ ^^ hon är otroligt envis och väldigt smart och egen av sig, men såå charmig :P

MagganS-B
0

Dom allra flesta är mycket intelligenta och självständiga, sen gäller det att man utnyttjar deras talanger på rätt sätt och är lite hästpsykolog, då kan man få dom att göra vad som helst!

Angel
0

#8 Instämmer!

Chirak-96
0

Kan inte mer än hålla med #8 man får liksom lura dom att tro att de är dom som bestämmer, men för det mesta är min snäll men får han för sig nått och har bestämt sig är det lika bra att göra nått helt annat! Ja dom är för härliga det är ju det som är tjusningen med Russ! Man vet liksom aldrig!!!

ostsiv
0

Jag läste i en bok en gång:"har man lärt sig överlista ett russ, då har man lärt sig mycket " Det stämmer nog rätt bra.

SigneK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina är faktisk inte busiga, och det är väldigt olika hur envisa de är. Att alla är lika envist busiga, det kan jag inte hålla med om. Jag har haft flera stycken som var rena änglar Oskyldig Har en nu också, Linéa, hon är faktisk inte alls envis. Silja är den av mina som är mest envis, för att hon tycker att hon vet bäst självklart Skrattande Något som är roligt med russ är att de är såna individualister, tycker jag. Det är hästar med personlighet!