Russföl från Heden.......
Skulle vara jättekul om ni som köpt föl från Lojsta Hed, skrev några rader om dom. Kan var intressant att se vad dom heter och vart dom hamnat! Gärna nån liten bild också!
Jag köpte då två. Den ena heter Järv och är u. Töa, den andre Mård u. Corint. De hamnade på Gotland men flyttar till Hallstahammar vid årskiftet då jag fått jobb på Strömsholm.
Tanken är att de ska bli körhästar och kompletteras med två till om 2-3 år.
Bilder är det sämre med då min kamera är värdelös.
Jag har köpt ett svart stoföl u. victoria .. Hon hamnade i Hajom i västergötland..
Min ska jag försöka få till ponnytravare och ta något föl i framtiden på ..
Ska ladda över mina bilder under dagen och skickar en bild när det är klart..
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 

#2 Hörde att resan och omlastningen gick vägen. Lycka till med din lilla! Själv har jag en "olycklig" mamma kvar här hemma som tycker att hon kan få "låna" de andras bebisar.
#3 Hej.. jo det gick bra fast långsamt pga av massa snö… Stackars lilla mamma.. Jag har ju din lilla hos mig för tillfället.. Det går så bra så… Tack för vi fick låna stallplats hos dig och att du fick ihop din vägg igen ;)
Nyfiken fråga här som jag hoppas ingen tar illa upp att jag frågar om? Vad kostar ett lojsta föl, och var hittar man "salulistan" på dem? Eller finns det ngn sådan? :)
# vet inte om mam får skriva ut priserna men info och salulista finns på deras hemsida
var jättenära att jag köpte ett litet russin f-10 från Heden. Men det blev ändrade planer och blev en f-09, men även han var från heden.
känns bra att köpa från heden .. och förmodligen så köper jag nog nästa russin därifrån också! :)
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

såg jag fel eller är det nr 29 på bilden i ridsport??? :D
# 11 Det är nr 014, dvs Minnas föl Fillipin som ska gå kvar i flocken.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Uppdaterar lite då Järv (u.Töa) får vara med om lite äventyr, då han nu står på Hästsjukhuset och skall opereras imorgon. Hittade honom i em med en sårskada på undre ögonlocket på höger öga. Så nu har han fått åka transport själv, bli undersökt av veterinärerna, fått kanyl och övernattning i egen box på sjukhuset! Gick över förväntan med tanke på hur osäker och skrajsen han är.
#13 nämen lille stackarn.. Hoppas det går bra…
Her er en trist blogg om hvordan det gikk med min Lojsta-gutt
# 15 Så FRUKTANSVÄRT! Man skall ALDRIG låna ut sina hästar om man inte är STENSÄKER på att dom blir väl omhändertagna, heller inte sälja! Vi har haft många såna fall här i landet också! Tveka aldrig att polisanmäla och anmäla till djurskyddsmyndigheterna om ni ser nåt extremfall! Då menar jag extremt, inte att ex.-vis russ går ute på vintern, eller att dom inte har täcke…..såna anmälningar är bara till besvär!
#15 beklagar .. usch vad hemskt..
I somras köpte vi Skip-Bo e.Tyfon u.Bridget av en tillfällighet, men jag har inte ångrat mig en sekund att vi blev "övertalade" att köpa honom.
Han går i lösdrift i flock med andra hingstar/valacker. Det är tänkt att han ska bli en allroundhäst, barnens ridhäst och travponny och jag vill gärna köra klassisk körning/brukskörning.

Jag köpte Olivias föl född -12, Lojstassirocco. En liten kille som är väldigt nyfiken och framåt. Han bor i ensam i sin box på natten och har gjort sedan han kom, jättemysigt tycker han för då får han all mat för sig själv. På dagarna går han tillsammans med våran bästa läromästare Kurant 462 och med våra tre dräktiga ston. Där har han det lugnt och skönt. Till våren får han flytta in med de andra hingstarna. Planen för honom är att komma ut på travovalen, vad det blir mer det får tiden utvisa ;) Bild kommer senare
Kolla gärna in min blogg! http://www.nattstad.se/alexandralennstrom
Jag köpte ett föl 2012 som heter LojstaOzzy! E:Tyfon u:Rebina. Isabell med bläs. Han är jätte snäll och när man kommer till hagen så kommer han nästan alltid fram!
Kolla gärna in min blogg! http://www.nattstad.se/alexandralennstrom
Hej jag köpte 2 stoföl f. 11 förra året. De heter Tiann och Julinett. Tiann är gulbrun och ganska lik Tyfon i modellen. Hon är u. Niann. Julinett är brun u. Juline. Båda är mycket trevliga att jobba med. De är på promenad med mig i skogen o vi drar saker efter oss (pulkor, grenar och vad vi hittar). De tränar på att gå in i transporten (ganska bra ställe, finns alltid något att äta). De får ha träns och selen har också varit på. Min plan är att utbilda dem i ridning och körning. Julinett skulle åkt till Liselotte Erixon men hon blev kvar hos mig. Båda har många smeknamn. Det är kul att få följa dem och utbilda dem. Ha det gott😊 MVH Lena

Hej!
Jag har två Lojsta flickor här hos mig tillsvidare födda 2012, dessa flickor är underbara på många sätt och kommer troligen glädja sin matte många gånger framöver. SkogsSippan u.Sippan 4438 (brun) och SkogsStjärna u. Niann 4433 (gulbr.).
Jag har redan haft många roliga och trevliga stunder med dessa två!

#24 Jag har många russ i stallet men min kille u. Sippan är nog den mest underbara. Han är en ren fröjd att köra in 
Skulle egentligen inte ha ngt russ när jag följde med till heden men den killen gick inte att lämna kvar och jag har aldrig ångrat mitt impulsköp en enda gång 

#24,
Jag tror att de flesta russ har en otroligt fin förmåga att bli trevliga om de bara får rättvisa på vägen. Men dessa har varit lätta att ha i grupp med för dem okända russ och de är av den ödmjuka typen och skulle tro att deras tid i flocken har präglat dem ganska mycket redan.

.