1-åringar

Han ser ut ungefär som våra tvååringar ;)

Men Nitro, dina 2-åringar är små!! hehe. Lotta ser ut som en 1-åring jämfört med mina 2-åringar och Smurfen ser nästan ut som min 1-åriga Pegasus!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#2 ja, jag vet. suck :( Men men, små hästar har också blivit fina! Inga nya bilder heller ?

Golf var också väldigt liten som 2-åring.

#5 Han har så himla läcker färg!!
#8 Vikka smala ben han har.

#10, haha jo, långa var dom tydligen me. Men han växer ju på sig, han är ju inte tränad och inte färdigväxt :)
#8 jag tycker han ser fin ut :P funderar ju själv på en e.raider :P
#14, vad jag har hört så är tydligen Raider-avkommor sena ;s Men Raider är min drömhingst, tycker han är såååååååå fin och så grym travare!
Och om en häst är "sen" kan man ju inte bara säja att det är "tack vare" hingsten, stoet har ju lika stor del i det hela.. Och jag tror inte min Razmus är sen, då han är jättetrevlig och ser dessutom bra ut :)
Satsa på en Raider-avkomma! Det är för få av dom på banorna!!!!
Förra veckan presterade Raider-avkommorna sjukt bra.. Troll Twix vann två lopp, Åkers Reidar vann ett lopp och Skärmnäs Pigall vann ett lopp.
# 15 Ja alla säger det.. men precis, det borde ju bero lika mkt på stoet tycker jag också ^^ jaa han var verkligen grym Raider :) och med Garribaldi som pappa, den hästen lämnade otroligt bra.
Det är nu Raiders avkommor börjar komma igång tydligen, jätteroligt! kanske inte gör så mkt att dom är sena trots allt, när dom ändå blir bra till slut :P inga åringslopp är väl nackdelen då isåfall :)
Jag funderar absolut på det, det står faktiskt mellan en unghäst efter honom, eller ett avelssto som är syster till honom ^^ Vad är det för mamma på din häst ??
Mitt sto, Lissi Ess, är nog som andra ettåringar, inte bebis och inte vuxen. Hon går på sommarbete med sina kompisar, så jag har inte sett henne på ett tag. Leilu har alltid lämnat stora avkommor som varit "vuxna" tidigt, den här ser ut att vara samma sort!
#16, Razmus mamma är Nisans Nadia, som gått 2.00 och är efter Nicklas II, så han har bästa tänkbara ponnytravstam på bägge sidorna om man säjer så. NIcklas II har ju lämnat minst sagt BRA!
Jag personligen tycker att mödrandet är lika viktigt hos en ponny, men nu är det ju så att jag är "kär" i Raider.. ;)
Sen tror jag alla hästar blir "bättre" om man håller på med dom mycket! Och då menar jag inte att man ska köra dom mycket, utan mer den sociala biten… Klart att hästar är omogna om dom inte gjort något annat än att gått i hagen hela sitt liv utan social mänsklig kontakt! (Jag menar inte att det är så….=
Anledningen att Raider-avkommor inte syns i årgångsloppen är att Raider har inte fått samma chans som tex. Tyson II som avelshingst, tror jag. Tyson har mer avkommor mer i Kriteriumen än vad Raider lämnar under ett år!
Som sagt.. Fler Raider -avkommor! Hans blod måste också föras vidare1
: )
För övrigt har jag inte sett allt för många avkomor till salu e. Raider.. Nån då och då.. Men inte allt för ofta ;s