God Morgon10/7
Äntligen ser man lite sol så juvligt Det ger en hopp om bättre väder
Lite regn i morgon sen kanske det blir hö väder Hästarna har ju gått blöta så länge så det blir skönt för dem med litte sol, fast hur mycket mygg det blir får vi se Nu är det dax att göra lite nytta ska se över en hage idag och städa framför stallet. Och montera på vändaren på traktorn Ha det gott där ni är alla russvänner
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon! Skall jobba i dag igen, gårdagen var faktiskt inte så galen, det är bra med sommarvikarier! Alla behövs! I morgon är dagen D, hoppas på sol. Det regnade i alla fall inte i går, får se hur dagens moln utveckal eller avvecklar sig!
Helt slut som artist, men jag får väl sova på båten… Hoppas att det blir fint väder i morgon. Det blir så mycket trevligare då.
Ska kolla alla krångliga ston nu på fm innan jag styr kosan mot Nynäs. Tur jag har Yvonne med i bilen som sällskap. Det blir trist annars.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

*gäsp* är inte riktigt vaken än tror jag, det blev sent igår, var hemma vid tolv. Idag ska jag jobba, och hinner sedan vara hemma i tre timmar innan jag ska till Boden idag igen, denn agång blir det styrelsemöte. Här är mulet, och det ser vått ut ute. Tur vårt hö är inne, det är bara gräset till storbalarna som står på rot. Jag hinner nog inte ut med hästarna idag heller…
karisma => Visst har du väl en lila traktor?! Annars gör du mig besviken! ;)
Här är det lugnt och skönt! Mulet men uppehåll, och förhoppningsvis blir det fint framöver.
I går invigde jag mina nya tömmar från Tärnsjö! Gerda har tuggat på de gamla, så de går inte att använda längre. Nya tömmarna kändes bra, och får de bara några år på nacken blir de säkert lika underbara som de andra!

Åh, snart semester! Så snart får det allt sluta regna!!
# 4 Visst har hon en lila traktor och en lila hövagn. Jag tror nästan russen är lite åt det lila hållet med! Garanterat värt ett besök. Ha det gott allihopa!

Varit uppe med tuppen, först besiktigat lastbilen i Hagfors kl 7 (12 mil ca) sedan hem och lasta Monis och Driffi för besök hos veterinären, Monis för en munkoll och Driffi för ultraljud. Tyvärr inget foster hos Driffi, troligen en tilbakabildning enligt vet, så nu får monis ta av tävlingskorna om ett par veckor och göra om jobbet.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

God dag … Här är det mulet och grått som vanligt… Har fått en förbaskad huvudvärk kanske till och med migrän kan knappt överleva känns det som…. Skall ut och träna hästarna snart… ikväll skall jag bada Sippan inför utställningen imorgon och så skall jag försöka knäppa lite bilder på de andra deltagarna men det får vädergudarna bestämma………
Här är det sol och vackert! Jag har just flyttat hästarna upp till korna. De fick gå genom en sjö av vatten som har bildats efter all regn som kommit här. Synd att jag inte hade kameran med ute, för det var roligt att se dem gå genom vattnet. Fölet fick simma bredvid sin mamma! Vad duktiga de är som litar på mig och går där jag ber dem trots att vattnet är så högt! Det gick mig upp till magen!

# 4 Jag han inte svara Cicki har alldels rätt det mästa går åt lila stallet traktorn och mitt hem Du får komma på studiebesök fikat är alltd på Det finns ju lite russ att se åxå
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus