Tips på hingst
Vad är du ute efter för avkomma (trav, utställning, ridning, körning?!) och hur hög är din märr?

Hon e 126 cm, ridning och utställning
Fax är ju en utmärkt hingst som visat att han kan prestera trots sin ringa ålder (7år)
Han har tävlat 5års championatet kom tvåa bland c-ponnyerna 2005 fick mycket beröm i ridsport.
Han har hoppdiplom från kvalitets han har tävlat LB hoppning Upp till LA:4 i dressyr(ungponnyklasser) han har i år tävlats av en åtta åring i ponnygalopp och han har startat på travet. Han lämnar högresta föl med bra gångarter och ett utmärkt temperament.
Han har flertalet gånger fått 9:a på traven vid utställningar och premiering.

Jag såg honom på championetet, han va fin.
Han e ganska nära släkt med henne o så är de för långt att åka.

I vilken del av landet bor du då, och hur långt är du beredd att åka?
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Ursäkta, men jag tycker inte utställning är något bruksändamål för en häst. Man kan säga att man skall ha dom till körning, brukskörning, trav, ridning, dressyr, hoppning, barnhäst osv…..men utställning låter som om man har dom i en hage nånstans, borstar av dom ett par gånger om året, och visar upp dom…..Ok, kanske det ser lite extremt ut, men det finns faktiskt russ som går i hagar och inte gör nåt, men på utställning skall dom, vilket liv för en häst!!!!!!! Har man en fin och bra häst som man tycker är snygg, klart man tar den på utställning, men det är ingen orsak att skaffa ett föl……det gör man för att det är meningen att det i framtiden skall passa till något av ovanstående! Russen passar till allt visserligen……
Ta en hingst som kan det mesta och har bra lynne och stam som passar till din, då blir det säkert bra!
Skotte är fin! Då blir det härligt travblod ^^ Sen finns det flera allroundhingstar.

#7 Tack 

#2 Vart bor du någonstans? I vilken del av landet och hur långt vill du köra? Dalsgårds Stuteri i Laholm har ju köpt en fin hingst. Juter KL heter han du kan ju alltid gå in på deras hemsida och titta.
Sen finns det ju Kurt Larsson , stuteri KL som har ett gäng fina russhingstar, även där kan du gå in på deras hemsida.

bor i jönköping, vill inte åka mer än 20 mil. De finns ju inte så många hingstar häromkring.

Juter e för nära släckt med henne. Major e hans mf o hennes ff.

En väldigt fin hingst är Kanel 442 som är e. Kajak G 405 u. Farina Magic 2680 ue. Darlo 325.
Vårt fina Diplomsto, Jaritza, är efter honnom och u. Maritza.
Vad jag vet finns han utanför Trolhättan numera. Det är ca 15 mil från Jönköping….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Titta på russavelsföreningens hemsida, där finns alla russhingstar, dom står länsvis, så det är lätt att hitta dom som står i Småland! Adressen är: www.gotlandsruss.se

#11 så farligt nära är det ju inte då blir det ju i 3:e led på avkomman och vad jag har lärt mig så ska det vara perfekt när man linjeavlar 

#14 Oddny har numera gjort en start på travet med 2.40.9 i rekord.. ska slipa på det på eskilstuna på fredag :) I övrigt är hon en helt otrolig häst att hantera, småbarn rider själva på henne här hemma och hon har startat en del hoppning med bra resultat ;) en URMYSIG häst, har också hört att flera e. juventus har otroligt bra psyke.
//Mickan

Vilken hingst blev det?

Vi har inte skickat iväg henne så de blir nog inget iår.

det är inte för sent än.. vi fick ett föl i slutet av juli förut.. ;) hhaa.. men ta en med fina linjer och bra humör, om du vill ha en att rida på och ha till utställning.. om man vill ha en bra tex hopphäst så är det inte bara stammen, lite i stammen, dte mesta är om hur man tränar upp hästen från början..

Här är en som säkert skulle passa fint till ditt sto?
#6 om man säger att ändamålet med fölet är utställning tolkar jag det som att man vill ha en exteriört bra häst, och inte en som endast presterar bra!
Det betyder väl inte att hästen ska stå i en hage och ha tråkigt, alla människor som är klara i huvudet gör inte så mot en häst, och det ger verkligen inga bra resultat att komma med en fet, omusklad och vanskött ponny till utställning. Men vissa kanske inte har som mål att tävla med sin häst i någon disciplin, och det är inget som helst fel med det.