Godmorgon 8 Juli
Godmorgon alla Russ Lovers…..
Då var man uppe med tuppen för att lasta hästar och kuskar (för 19 åringar kan man väll inte längre kalla busungar?) och dra till Axevalla där dagens ponnytravlopp utspelar sig för oss. Monljus och Twix skall ut i ett svårt lopp där Pearl (eTyson II u: Snäckan) är absolut favorit. Hoppas ändå givetvis på mina gunstlingar….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Go morron. Själv håller jag på att packa för att åka till dubbeltravet i Hoting så nu är man datorlös i 3 dar, hur ska man överleva?????
Ha en unebar dag i regnet eller vad ni nu har för väder hemma hos er.
God morron! Jag känner mig också jättetidig…..haft magsjuka hela natten, åt väl nåt olämpligt i gårkvväll (skaldjur!). Regnat har det gjort, snart har vi nog fått vad vi ville ha! Ser inte fram emot russutställning i regn på onsdag!

God morgon hoppas det går bra för er på travet Maggan du får ta fram en bra bok och sätta dig nära dass hoppas det snart går över för det är inte roligt med magsjuka Här regnar det såg att det börjar lägga sig ner gräset på vissa åkrar inte bra Det blir nog pappersjobb idag Sköt om er alla
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Har återkommit till hemmet efter en kortare utflykt till Enköping, där vi dumpat av Sigrid som ska till Gumino och Mimmi som ska få träffa Smedens remington. Här öser regnet ner, och jag ska gå ut och fodra de hästar som står inne efter resan. Får se om jag får ta in de två som är ute, det finns inget att gå under i trädgårdshagen där de går. Om de fryser måste de ju få komma in och torka. Ser ut som om inomhusarbete är en god ide…

God morgon! Det regnar och blåser idag precis som igår. Det är inte särskilt trevligt att vara ute och pyssla på så det blir mest inomhus.. Gubben kommer hem i kväll/natt… skönt..
Han åkte iväg på sin travskoleinstruktörsutbildning nere i Rättvik natten mella torsdag och fredag så sedan dess har jag varit utan gubbe.. *saknar*

God morgon! Även här blåser det och regnar i dag, skönt eftersom vi ej haft något regn på väldigt lång tid. Fick vårt andra och sista föl för denna säsong i natt. Ett hingstföl efter Kurant.

Goo Morgon. Här blåser det och nästan regnar =( Idag är man tvungen att träna hästarna så det gäller att klä på sig… Börjar bli lite nervös inför onsadgen och utställningen, igentligen skall jag väl inte vara nervös för jag vet ju att hon får sämre än 37p ändå men jag kan ju inte ens drömma om att få bättre för det är omöjligt iaf känns så, domaren ifjol riktigt hatade henne och sa att ungefär allt var värdelöst på henne förutom typen =(

Nu regnar det =(
Odena => Strunta i det! utställningspoäng är en sak, om det är en bra häst eller ej en helt annan! Den vackraste häst jag ägt - min mara - han fick bara 36p på utställning den enda gång jag ställde ut honom. Men det spelar ingen roll, han är vackrast av alla ändå!
Här är det mulet och jag har passat på att sova ut, inga barn eller hundar hemma, utan lugnt och skönt! :)
I dag ska jag fortsätta flytta om här hemma, ungarna ska få varsitt rum och jag ska sova på kontoret i fortsättningen.
Jag tycker verkligen synd om er som håller på med hö - det blir ju helt förstört om det fortsätter att regna! :(
Bry dig inte "Odena", vi får inga höga p på våra heller, Allt som är silver är bra! För oss är hästarna det bästa som finns, och dom kan vara toppen i aveln ändå!
*6 Grattis Garrilina till nya hingstfölet.

Hallå Hallå allt över 35p är bra en medel häst har 35 resten är bonus åt det bättre Så bli glad för dina 37p
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Grattis ryttarn till en ny seger med TrollTwix!

#11 Tack! Det blev ju ännu ett hingstföl för Garrilina. Allt gick fort och bra och en kvart in på det dygn som hon hade tid. Regnar i dag också så de har bara varit ut på stallbacken och visat upp den lilla för pappa Kurant i morse. Börjar spricka upp nu så det blir nog en stund i hagen sedan. Aragon som han ska heta är ljusbrun och med man som redan ligger åt sidan. Kort kommer bara vi får till det med kamera.
Hej! Idag har vi hämtat hem Linéa! Vad det är skönt att ha henne hemma igen efter att hon varit utlånad 1½ år! Hon kom nu direkt från Vidar 521, och usj vad han har bitit henne, hon ser hemsk ut
(se bilden) Men okej, det är väl sånt som händer. Håller alla tummar för att det blir ett fint föl nästa år, för så långt upp ska hon inte åka något mer. Stackarn har ju åkt transport nära 12 timmar idag. Och även när hon åkte i maj från fodervärden och ned till hingsten tog det 12 timmar (men det förstår jag inte, för så långt var det inte) Så det får visst räcka med transport på ett bra tag tycker jag. Gissa om hon är trött nu!
Jättesnällt var det av Anna att hon kunde köra ned henne ändå till Helsingborg! Så det var ju enkelt för oss som bara skulle över med färjan då. Skönt!

#13 Tackar… TT är onekligen en fantastisk dam på många sätt…
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss