Vinterutställning i Örebro 26/1-13
Välkommen på Vinterutställning på Kvinnerstaskolan i Örebro.
Domare är Morgan Johnsson och utställningen är öppen för alla ponnyraser anslutna till Spaf.
Även hingstrådgivning.
Utställningen är den 26 januari och max 60 ponnyer kan vara med.
Till Hingstrådgivningen tas emot max 10 hingstar.
Sista anmälningsdag den 7 januari.
Propositioner & blanketter hämtas på www.opaf.se
Du behöver ej vara medlem i föreningen, utställningen är öppen för alla.
Varmt välkommen!
Örebro Ponnyavelsförening.
Intressant så de tåls att tänka på! :) Har aldrig varit på en vinter utställning!

putt
Enligt prop: "1-åringar rekommenderas att visas i träns, men har inget tränstvång."
Måste äldre ha träns då? Eller det kanske endast gäller hingstar?
Klass 9 lär bli tunt med anmälningar. Hur många godkända treåriga hingstar har vi i januari? 

Annars är vi lite sugna på att delta. Var med för två år sedan.

#3, ja det har du rätt i, inte så många treåriga hingstar, men de som blev godkända som tvååringar är ju några iaf. :)
Ja, det är hingstar som ska ha träns, ston och valacker går bra att visa i grimma.
Välkomna!
#4 Jag trodde man tagit bort den möjligheten. Att få hingstarna godkända som tvååringar menar jag. Så den möjligheten finns kvar alltså?

#5, Det står hösten de fyller 2-år i reglementet. Så jag tror att den möjligheten finns kvar.
#6 Okej! Det kanske är olika på olika raser. Har för mig att tvåårspremieringar för hingstar togs bort för något år sedan för russen. Men jag kan ju ha missuppfattat.
Det finns en lite mindre ras shetlandsponny
som kan bli godkända som 2-åringar.
#8 Där ser man. Jag trodde man hade slutat med hingstpreieringar på hösten.
#9 Även welshen godkänner tvååringar har jag för mig.
Att jag undrar är mer för att jag har inte sett att det varit några hingstpremieringar under hösten. För man godkänner väl inte 2-åriga hingstar under våren eller? Men som jag skrev det är kanske olika för olika raser.
#11 Welshen tror jag godkänner även tvååringar på våren.
#12 Jaha!

putt

Sista anmälningsdag 7 januari! Dags att anmäla!
Mina ponnyer är klippta, är de välkomna?

#16 Det går bra att visa klippta ponnyer.

Sitter o funderar….. men det är ju så otroligt långt att åka 
Hoppar utställningen , Murkla är barfota och de är en bit att åka.. varit superkul men Murkla är urform oxå . …
Får invänta resultaten istället fr den. Hoppas att se många fina bilder.'
# 18 funderar på samma.. långt å åka.. men kul !!
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 

Kan ni inte lägga en utställning i den nedre kanten av er region 
#17 Vilka ponnyer ska du visa?
Vilken tid är det?
Medarbetare för Welshponny ifokus
När kommer utställningen börja? Då jag har funderat på att komma och fota, men vet inte vilken tid när det startar. Så jag inte kommer allt försent.
Tänkte passa på att fråga om du har någon aning om utställningen kommer vara inomhus eller inomhus?
Tacksam på förhand!

Nu finns katalogen till utställningen att hämta på www.opaf.se, där finns all info med tider, plats mm.
Alla anmälda får hem katalogen i brevlådan!
Utställningen börjar kl.10.00, hingstrådgivningen 8.30. Bedömningen räknas med att vara klar runt 16.30. Inomhus i ridhus.

Kul med så många russ!
Lycka till allihop!
Länk till katalogen:
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Imorgon är det dax. Lycka till ni som visar 
Kan någon snäll människa fota Lojstaklara?

Japp, i morgon är det full fart som gäller hela dagen!
Katalogändringar, bara två strukna ännu, finns att hämta på www.opaf.se

Resultat ?

#30 så FIN! Grattis! (ålder?)
Såg att det gick bra för Ia med hennes Njord och Joel, men resultat o bilder kan hon nog lyfta in själv!
Grattis!

Min Balder var med med sina fodervärdar. Det var Balders första utställning och han fick 33 poäng har jag för mig. Inte så bra vad jag förstår, men han är finast ändå :)
Nyttig träning att åka långt och uppföra sig bland andra hästar.
Kanske nån som kan lägga in bild?
Jag hade en jätte jätte lyckad dag igår och vill tacka arrangörerna för en jättetrevlig utställning som flöt på bra.
Joel vann valack klassen med sex deltagare, han fick 98898=42poäng och sist på dagen utsedd till utställningens bästa valack samt ut ur BIS ringen som tredje sista ponny.
Njord var ensam i sin klass, blev BIR och senare bästa hingst samt BIS med 99889=43 poäng.
Fax fick 42 poäng och Morgan sa att han blev bara bättre och bättre med åren. 

Grattis Ia!!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#38Tack så mycket! 

Resultatlista finns nu på www.opaf.se