Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 421 ggr
ryttarn
0

Godmorgon 7 Juli...

God morgon!

Eller morgon….? Har precis kommit hem från Romme efter en framgångsrik kväll. Tejas Monljus kom trea på nya rekordet 2.18,4 och Troll Twix van sitt lopp på nya rekordet 2.20,9 efter en osanolik rundning av hela fältet i typ 7e spår. Känner mig ganska så stolt över mina underbara kuskar, Mikaela o Linda, samt givetvis över hästarna som verkligen visat att dom kan….

På söndag blir det Axevalla, får se hur det går….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Anna-Uppsala
0

Och jag har just kommit hem från Flustret - Uppsalas anrika krog. Har druckit melonalkoläsk, dansat och hört nån artist som heter Jessica (?) som tydligen är väldigt poppis. Insåg att jag börjar bli gammal - alla unga killar var VÄLDIGT unga och de äldre var ju alla gubbar … Konstigt! Var finns alla som är somjag - 27 på det 43:e?!
Och nu ska jag sova - så jag tycker det här är en godnattråd och inte en godmorgontråd! :)

karisma
0

God morgon ett stort grattis till de nya tiderna på travet och lycka till på Axevalla på söndag Du Anna de vi letar efter är upptagna så det är bara ta för sig av ungdommen eller? Jag har en stor undran hur behandlar folk sitt foder var ute och åkte bil sent i går kväll och såg att de (flera ställen) pressade hö som var blött det kan bara bli dåligt Sedan får hästarna bronkit och då heter det att det är ärftligt inte hur de har fodras oj oj. Nu är det dags att gå runt hästana se att allt är okey

Ha det bra alla i vårat avlånga land och ni där utanför

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

Oj! vad ni är morgonpigga!

# ta du för dig av dom yngre Anna, dom äldre är inte mycket att hänga i julgranenSkrattande

Grattis till resultaten på Romme! Låter som dina hästar är riktigt i slag…..

#2 dom som pressar blött hö kanske har en superduperskulltork, annars är dom helknasiga! Hälften av vårt hö står faktiskt kvar på rot, gör inte så mycket om det blir lite för utväxt eftersom jag kan blanda det superhöet vi fick in med det andra. Den första skörden blev faktiskt FÖR bra för russ, lite mycket ko-hö!

Ha en bra dag! Och lycka till på Axevalla ryttarn med kuskar och russ!

CarinaA
0

Gomorron hela Sverige !! Idag regnar det inte i Skåne……Flört,mitt stora problem idag är hur jag ska komma till jobbet i eftermiddag,eftersom flera av de stora vägarna runt Malmö är avstängda pga av översvämning………..!!!Hade oxå gärna fått in lite mer hö eftersom det första blev lite för bra……..annars får det bli ensilage(står fortfarande på rot)Ha det gott, o lycka till på tävlingar o utställningar !!

juliapettersson
0

#0, grattis till framgångarna på Romme!

Idag ska jag och Granö Stall åka ner till Axevalla - 45 mil, för att tävla på söndagen.

Miii4
0

Goddag!
Här regnar det IGEn, halmstad är snart en sjö :(.
Idag ska vi ha ponnyridning på V75, ser gärna att ja slipper.
Hade gäärna åkt till axevalla imorgon, skulle anmält tre st men blev inte så. Lycka till ni som ska dit.

Odena
0

#0 Ett stort Grattis till de fina placeringarna =)

God eftermiddag.. Här regnar det bara och har inte kört pållarna idag för jag kände att det nog inte var så kul för dem att gå ut och träna i det här vädret, det får bli träning imorgon istället =)

Mixie
0

God (?) Kväll, Idag har "min" häst åkt till norge till sina nya ägare.. känns förjävligt men det går väl över. Har nog inte hänt så mycket mer idag.. det har regnat.

//Mickan

[Croneld]
0

God natt! Har precis varit hos grannarna och firat en födelsedag. Jag köper mitt hö, men hoppas att det blir bra för er med alla "bekymmer" med vädret. Ha en bra söndag!