Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1827 ggr
[Xmizzmansonx]
2

Blekinge Medryttare

Hej! nu är det snart 2013 och då jag har 7 hästar och dom används inte lika mycket som innan så undrar jag om det finns någon i blekinge som kanske vill komma hit när värmen kommer och arbeta lite:) Har ett varmblod som varit travhäst men som blev mycket riden innan men nu är hon för het. Har två och ett halft(A) inridna russ. En som jag rider mycket på som precis slutat på travet och en underbar russkille som är kraftig C ponny. jag har ridit honom mycket innan och är helt underbar. men efter jag trillat av honom på asfalt då grannen sågade i skogen brevid så är jag feg:3 nu går jag på ridskola också för att bli modigare:) Har en gulbrun underbar kille som är inkörd till 100 procent men han bockar då jag suttit på honom. antagligen för han inte har muskler ennu tror jag, han är bara tre år så:) tror han blir 1,26 ngt.  Jag är väldigt blyg så därför jag gärna vill ha rätt person till detta. Över tretton i alla fall då jag är 21 och inte väga över 75 då jag har ponnis. själv är jag 1:54 lång:) Erfaren då den ena ska ridas in och den andra är lite skygg(c ponnyn). Jag är den enda som kan sitta på dom här vilekt gör det lite svårt att rida in honom själv då jag är skraj efter olycka. Jag bor i blekinge - olofström. Det har varit många småtjejer här som sagt att dom vill rida men bara för att ponnis är små betyder det inte att dom är helt barnanpassade. i alla fall inte mina. Erfaren, orädd och nätt tjej i tonåren. Som inte ger upp. Mina hästar är inte livsfarliga som det kanske jag skrivit nu men haha:D Dom är super snälla men nu när dom inte gjort så mycket så behövs det ett jädra anamma nu lyssnar du på mig!:) Om du är intresserad kan du Skriva upp din facebook så kikar jag och så kan du skika på hästarna också. Det är inte bara ridning. Finns mockning etc också:) Och dom tävlar i trav med så massa körning blir det också:)! Min syster som äger de flesta av dom är ofta borta på sommrarna då behöver jag någon i körning med:) Har en fullt inkörd shettis med så om du inte kört innan är hon ett bra val ^^ /MVH Sara glömde skriva att nästa år blir vårt tjejruss 3 år som också ska köras in och ridas in. men inte utav mig då jag är lite större och hon är för tillfället otränad och bara två år:)