Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 794 ggr
Tittut
0

God morgon 20121220

Första dagen på jullovet ska ägnas åt att Elin med kompis ska baka pepparkakor. Färdigköpt deg, så det är lagom enkelt.

Själv ska jag fortsätta med inkomna passärenden, så ni som ännu inte fått era pass, kan hämta ut dem före årets slut, såsom föreskriften säger.

Över halv nio och ännu småmörkt ute, men snart vänder det!

Ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

I morgon är det min favoritdag på hela vintern, nämligen vintersolståndet. Sedan vänder det och dagarna blir sakta ljusare Glad

Igår var det stora vaccineringsdagen här, elva vaccindoser gick det åt. Jag har haft årsförfallodag för vaccinationerna i december i åratal, det enda sättet som jag har en chans att minnas är om alla ska ha samtidigt. Stelkramp vart tredje år, influensa varje år. Årsfölen ska ha en dos om sex månader också, men sedan kan de ligga och rulla med revaccination i december, de också.

Jag stambokförde två ston häromdagen, nu är vi uppe i 111 damer riksstambokförda under 2012 (nr 5305 - 5415). Får se om det eventuellt droppar in någon ytterligare innan nyår, jag skickade två påminnelser igår.

Minus 7,4º, vindstilla och ingen nederbörd: ser ut att bli en lugn vinterdag. I måndags öppnade jag den sista storbalen från det första partiet jag har, senare idag ska jag sprätta den första balen ur nästa parti. Det blir spännande, jag undrar just hur det fodret är. Det är oanalyserat men jag hoppas det har högre värden än det jag hittills använt som legat lågt i energi/protein-kvoten. Jag har tvingats komplettera med kraftfoder, och det är dålig foderekonomi.

StuteriSolo
0

God middag i landet!

Vi har -15 och ett lätt snöfall såd et blir mycket snörök när man är ute oh kör bil på vägarna.

Agerade skolbuss på förmiddagen, och har sedan mest pysslat med min e-butik. Pålördag bär det av till äenköping för julfirande, få se när PEter kommer hem, för han fick åka en sväng till till Norge.

Hästarna äter och äter, vi var ut med några i måndags men sedan har det lbivit dåligt med motioneringen

trolldalen
0

God Middag!

Ny vaken, fått i mej kaffe och nu en snabb glutt på datorn. Man får passa på dom timmar det är ljust ute. Skönt snart vänder det!

Passade på igår em att handla allt inför julen. Går av nattskiftet på juldags morgonen.

-6 och lätt snö fall. Snöslungan som la av förra torsdagen (föll 21 cm snö) har blivit lagad av mågen. Ska passa på att blåsa bort snöhögarna som har samlats runt hela gården.

Sedan lite hästpyssel innan det blir mörkt vid tre tiden.

Ha en fortsatt bra torsdag!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri