Hästbuss vs Hästtransport
Jag har en inre dialog hurvida jag ska köpa en ny transport eller en begagnad hästbuss….
Det som gäller för båda är att hästarna åker baklänges i både transporten och bussen och det är sidoinlast på båda 
Finns ju för och nackdelar med båda 
Vad har ni för erfarenheter???
Hälsningar Anna

Jag tycker bara det är fördelar med både allternativen.
Jag var själv i din sits för ett par år sedan och du har ju sett mitt allternativ.
Jag resonerade till slut att jag inte hade råd med en bil till med skatt och försäkring och så hade jag redan en bra dragbil. Därför valde jag transporten. Hade gärna haft en lastbil men tycker det är för mycke pengar för det lilla man ändå använder den.

ja, jag är ju så ambivalent….. Gillar ju den transporten men om jag ska åka o träna körning behöver jag ju ha med en vagn och då ska vi åka två ekipage….
Har jag en buss så hakar jag ju bara på ett släp efter med vagnen på.
Åååååå, va svårt detta är……
Det är ju en del pengar…..

Om jag hade råd skulle jag absolut köpa en liten hästlastbil. Då skulle jag sälja min vanliga bil och åka i lastbilen till jobbet, stallet och annat. Om jag behöver "finåka" har vi makens Volvo :)
Men det slutar väl vid en dröm för säljer jag bilen och transporten fattas det ändå mycket pengar emellan.
Jag är tvungen att ha lastbil, köpte en "ny" tidigare i år. Det är det bästa jag gjort!! I den kan jag bo bra när vi är på meeting och efter den har jag släpkärra med två vagnar på .Dessutom åker hästarna kanonbra i den,baklänges. Har kamera i den och man kan se hur de står och sover under resan. Man åker själv jättebra i den, rolig att köra…ja helt enkelt toppen! 

#4 ja, det är ju en liten bodel i den jag kollar på med. Inget kök och toa men sitt och liggplats, påminner om den du har…..
Nackdelen är ju att ha en extra motor att serva…. men jag får väl sälja bilen och pendla med bussen. Blir lite knepigt att parkera i stan bara 
Hästtransporten jag funderar på ser ut såhär, där är det oxå möjligt med sovdel med kök….
Men då var det där med vagnar…….
Svårt svårt svårt….
Ja, ska man åka runt på träningar och tävlingar runt om i landet så är det ett måste att åka med en bil, det blir så extremt dyrt om man ska åka med två ekipage. Det är dyrt ändå med körtävlingar………