Russtävlingar i Mälardalen
Då det inte blir något Allroundchampionat i år, försöker vi att åtminstone att få till stånd tävlingar i dressyr och hoppning. Den 1 juli arrangerar Mälar-Russ i samarbete med Pärlvikens ridskola träningstävling i dressyr och hoppning för russ. Tävlingarna äger rum i Grödinge. Läs mer på Mälar-Russ hemsida www.skogsbaggen.com
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Lattjo!
Ett gott initiativ som jag hoppas många gillar.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Blir det typ samma bedömning som på championatet? Får man poäng för CR eller måste man va med i 70 cm hoppningen? Var hittar jag dressyr programet? Vem dömer i exteriörbedömningen? Oj vad frågor, hoppas nån kan svara…

Jag hade det på känn att jag glömt något … Dressyrprogrammet! jag skulle ju lägga ut det på hemsidan när jag skrev om tävlingen … Tack för att du påminde mig. Nu är det fixat. Det ligger nu på Mälar-Russ hemsida. Det är samma program som vid förra årets championat.
Man får vara med i vilka klasser man vill. Den här gången blir det inga poäng att samla, utan bara enskilda klasser.
Vem som dömer exteriören är inte bestämt än. Notera att detta är en inofficiell bedömning.
Hoppas nu att många tar chansen att vara med. Annars blir det nog svårt att mobilisera krafter för ett nytt försök, och russtävlingar vill vi väl fortsätta att ha?
www.vikingponnycenter.se

Ni har väl inte missat att anmäla! Sista anmälningsdag idag onsdag.
www.vikingponnycenter.se

Jaha, hur många ska åka dit på söndag då? Skälv kommer jag inte iväg, har en häst som hostar lite underligt
. Har försökt gå in på Pärlvikens hemsida, men hittar inget om tävlingen. Nån som har någon preliminär startlista? Om inte räknar jag med bilder och resultat på måndag!
Vi hade jättegärna varit med - OM det varit någon körklass! Medryttaren LillaA rider inte tilltäckligt bra än för at tävla med Hjördis - och Gerda kan för lite, plus att hon har fång.

Nu finns både tidsprogram och vägbeskrivning på Mälar-Russ hemsida.
Ja, Anna visst hade det varit trevligt med en körklass, men det kräver en hel del att anordna det, och med tanke på att så få kommer när vi anordna tävlingar, är det inte så motiverat att lägga ner så mycket jobb.
www.vikingponnycenter.se
Jag funderar på att prata med Upplandskuskarna om vi kan ordna en konkörning öppen enbart för russ i ett ridhus framåt hösten. Det kanske vore något?! :)

#8 Tycker jag verkar vara ett bra förslag. Helst skall det ju vara en dressyrklass också, eller en kombinerad dressyr/konkörning, eller konkörning med stilbedömning. Detta för att få lite klass på det hela. Flänga runt koner helt okontrollerat gör man på travkurserna också, och fort går det, men det ser hemskt ut.
Jobba vidare på det du Anna
www.vikingponnycenter.se