Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1520 ggr
karisma
0

God morgon! 29/6

Ännu en grå dag med regn hängande över oss Men det finns ju något bra med allt jag har fått selar och sadlar allt annnat smörjt. Kanske det kommer svamp nu när det regnat så man kan plocka skogens guldkorn. Annars mina vänner ha en bra dag.

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

VeronicaP
0

Morrn morrn här skiner faktiskt solen idag , får se hur länge det håller i sig. Idag ska jag göra så lite som möjligt och passa på att vila upp mig lite.

CarinaA
0

Gomorron,här i Skåneland skiner faktiskt solen just nu !!!Jag som bara skulle ha 2 hästar har nu en hel flockRäcka ut tungan, så man hinner ju inte med datan men det kan det ju vara värt !!

[Croneld]
0

Morrn morrn, här i Råda finns det kantareller och smörsoppar! Härligt! Hästarna njuter av sommaren, betet och varandra. Jag kan bli stående länge och bara titta på dem..Flört

garrilina
0

God morgon. I Hälsingland är det ännu en dag med sol. Läste i HT att det kommit enbart 25 mm regn på 2 månader. Här är vi trötta efter en natts vak. Fick äntligen vårt första föl för i år i går kväll. Ett sto efter Zeenith. Det gick jättesnabbt men sedan blev det lite komplikationer så det blev jourhavande vet. Vi har varit ut varannan timme och ut med stoet en vända och tempat. Så nu blir det någon timmes sömn när det lugnat ner sig. Ha en bra dag!

Anna-Uppsala
0

Här i Uppsala är det fredag!
I går var jag och klappade nordsvenska fölisar hos en kompis – och de är verkligen som stora russ! Jättesöta var de, och väldigt sociala och trevliga på alla sätt och vis!
I övrigt går det framåt med Gerda, som ska sluta med meducinen i morgon lördag. Hon är pigg och glad och med lite tur blir det inte mer fång än så här. Håll tummarna! :)

Odena
0

God Fredag förmiddag här är det som vanligt gråmulet och trist och det blåser. Jag sitter och väntar på att posten skall komma med mitt program till utställningen i stenkyrka den 11 juli =)

CarolaG
0

God Morgon! Jag har kört moppe till jobbet idag! Drygt 2½ mil i regnväder.. Jag har inte kört moppe sedan jag var 15 år så det var lite av en nära döden upplevelse..

Gubben har varit och ultraljudat Lizette idag och hon är dräktig precis som vi trodde. Glad Om allt går bra hela vägen så föds en Lizette/Yes fölis i skiftet april/maj 2008.

I em åker gubben iväg till Boden med barn och ponnyer för ikväll är det ponnytravtävlingar i Boden. Det är autostartpremiär för både Xtra och Indie så det är lite extra spännande… Glad

MagganS-B
0

God Middag!

Blåser, och bara lite sol stundvis, var tvungen att lägga Lovas hö i en vrå bakom hönshuset så det inte skulle blåsa bort. Vi skall rycka bakskorna på henne och släppa henne till Brådis, fast inte förrän efter GM, just nu är han INTE uppdragen, och han har nog med Margit som är sur! Skylle klippa syrenhäckar, men det är ju bra om inte grenarna blåser iväg, utan ligger kvar på vagnen :)

Usch, jag blir alldeles grön av avund när jag hör talas om kantareller! Här på Gotland finns inte såååå mycket gula, utan vi har mer trattisar och trumpetsvamp senare på hösten i stället, så jag tar gärna några stycken om nån skall till Gotland…..Generad

Miii4
0

Tjenixen

Idag blir ännu en lugn dag, ingen körning av russen idag. Bara en som är körduglig nu :/. Zamir hade fått en böld under ganasherna som sprack upp i ett stort sår. Så ingen träning på han.
Så ska bara dit o mysa med dom idag :).

SannaHolmgren
0

Idag har vi plockat blåbär, *mums* (redan? jajjemän)

Och så mindre bra är att balder markerar i traven. Tror han har sprungit för mycket i hagen pga brunnsborrningen som var här, hästarna höll på länge o sprang då, de tyckte det var jätteläskigt att det borrades i backen.