Någon som minns Kompis?
Jag red under några år på 80-talet mysiga Kompis, som såldes från ridskolan i Rävhagen när den lades ner. Är det fler som minns honom och kanske vet hans härstamning? Jag har sökt i Blå Basen, men hittar honom inte. Han var född -69.

Jag red oxå honom men kommer inte ihåg stam el så…
Kommer dock ihåg att jag var med i en tävling där man kunde vinna en Barbie-häst. Man skulle ge ett namnförslag med motivering… Vet inte hur gammal jag var 10-11 år kanske? Men jag skickade in förslaget "Kompis" förstås med motiveringen "Att han var min favorithäst!"
Efter några veckor kom ett paket på posten… Jag hade vunnit hästen!! Oj, vilken lycka! Å namnet var ju inte bara ett påhitt för det var ju sant alltsammans, så det var ju kul att se att ngn annan minns honom! 
Har varit så rädd om min Barbie-häst att mina barn i sin tur kunnat leka med den… 
//M
Vad kul att du också minns honom! Jag red honom hos nya ägaren. Hon var bara 10 år och hade andra hästar, och han var ju ridskolehäst som testade de som kom upp på ryggen, och det var bara jag som klarade av honom
. Men efter testet var han, oftast, from som ett lamm. Världens bästa Kompis helt enkelt!!!

Kompis, min klasskompis Camilla hyrde honom under en längre tid ( dvs hon fick rida honom ett visst antal gånger i veckan och ett pass var lektion, o två var uteritter på egen hand mm varje vecka o även tävla ingick). Kommer ej ihåg att deras härstamningar gick att läsa…..
En av alla fina ponnier på K- från rävhagen.
Ja, han var duktig och hade en väldig massa rosetter med sig när min kompis köpte honom!