Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettefterlysningar
Läst 2313 ggr
Cikoria
0

Info om TROLLET III (3)

Det finns en numer pensionerad ponnytravmärr vid namn Trollet III (3). Henne skulle jag vilja ha lite mer information om då damen står på Bollnäs Travskola och börjar lessna otroligt mycket på det. Numer kallas hon Svea och är en skitbrun, stor tjej, runt 128 i mankhöjd. Hon bör vara runt 18 år gammal. Det skulle vara kul att få veta lite då man har hört att hon varit duktig på banorna =)

Impulz
0

Jag minns Trollet! Hon var riktigt duktig och har en ganska hög segerprocent skulle jag tro. Hon hade väl Cedrik som både pappa och morfar om jag inte minns fel? En intressant stam, bortsett från att det kanske var lite väl mycket Cedrik då… Fast hon var ganska gammal när hon debuterade, med Anna B i sulkyn. Oj, nu fick du mig att tänka^^ 10-12 år var hon sin första start, jag tror att hon var född 1990, fick ett rekord mellan 2.00-2.10 tror jag.

Måste dyka ner i min låda och se om jag hittar på mer exakt info på henne!

Cikoria
0

Gör så ^^ Skulle vara jättekul ^^ Hon är ju helt otroligt rolig att köra xD

PernillaJ
2

Trollet III

Varför kallar du henne "skitbrun"? Låter väldigt otrevligt.

Impulz
0

Hon är precis som Pernillas länk visar född 1990 och har samma mamma som Sivert och Cactus som travar runt ganska duktigt på banorna just nu. Hon kvalade och debuterade 2001 och var då 11 år, sista uppgifterna som jag kan hitta på henne är från 2003 och då hade hon startat 17 med 7 segrar 3 andraplatser och 1 tredjeplats, inte så tokigt! Henne rekord då var 2.12, men jag har för mig någonstans i bakhuvudet att hon kom under 2.10, men jag har inga uppgifter på det, kolla med sptf, där kan du få hennes deffinitivt slutgiltiga rekord och starter. Eller om du frågar Anna, hon borde väl kanske minnas?

Cikoria
0

#3: Här i Hälsingland kallar bruna hästar utan tecken i allmänhet för "Skitbruna", alltså inte skit som i Bajs utan skit som i "Jättebrun".

#4: Tack så mycket ^^ Lite synd om henne nu bara, hon börjar tappa tålamodet på travskolan och blir inte körd så mycket som hon borde… Egentligen borde hon få gå i pension, men chefen där är lite… speciell…

Cikoria
0

PUTT ^^

Cikoria
0

Puttar igen….

AK47Kalashnikov
0

Trollet III, sto f. -90 e Cedrik u. Sivan, rek 1,59,5.

Nämnas kan också att Trollet har samma mamma som Sivert och Cactus, även de är två riktigt fina ponnytravare.

Det är minsann ingen dålig ponny som ni har på er travskola!

Letar febrilt efter en bild på denna fina ponny, men utan resultat!

Cikoria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Man kan lugnt säga att hon inte är så fin för tillfället, hon är ganska omusklad och har näst intill varit mager och orkeslös. Hon blir knappt körd och vill väldigt gärna gå i pension, men chefen är inte så pigg på det…

Bilden är från i höstas någon gång =)

Impulz
0

Då är mitt minne inte så kasst iaf, jag hade för mig att hon hade så snabbt rekord, men när jag inte hittade på det så blev jag osäkerTungan ute

AK47Kalashnikov
0

#10 Det var ju inte alls särskilt långt ifrån! =D

Tror mig minnas att Trollet även deltog i guldstoet på Kalmar som 15-åring(?!) Var det inte rent av Jenny Malmqvist som körde då..?

Cikoria
0

Kan säkert ha varit så =)

Stenbergsanna
4

Förlåt för att jag sparkar igång en oerhört gammal tråd. Ville bara tala om att igår fick Svea (Trollet) gå i pension och hon flyttade hem till mig, min man och våra två barn. Sveas främsta uppgift blir att vara sällskapsdam åt mitt kallblodstravarsto på 22 år. Men givetvis kommer vi att köra henne också och ifall det är okej med henne kommer våra barn att få rida lite.

Nån som vet förresten om Svea blivit riden förr? Vid 22-års ålder så borde hon väl det men man vet ju aldrig…

MagganS-B
0

Skönt att höra att den gamla damen fått det bra! Hon är säkert riden också…..Född här på Gotland är hon i alla fall!

Stenbergsanna
3

Tack för svar!

Så då är hon en äkta gotlänning alltså! Flört

Ja, vi tänkte i alla fall prova och se vad hon tycker om att ridas. Hon är hur som helst en mycket snäll och vänlig dam och inget verkar kunna bekymra henne! Nu hoppas jag att vi får ha henne frisk och pigg i många år till!

Cikoria
0

Sent svar: Hon ÄR riden, vi red iallafall lite på henne på ponnytravkurserna när jag gick, visserligen är det några år sedan men det är nog inga problem =) Vart bor hon nu? Det skulle vara roligt att hälsa på henne någon gång =)