God Morgon 12-11-18
God Morgon! Grått, blött och mörkt ute med andra ord som vanligt igen. Vi ska sätta ner stolp för den blivande kombinerade ridbanan hagen i dag så det får gärna klarna upp.
I kväll ska jag göra julens köttbullar av nötfärs är det tänkt älgkötbullarna blir en annan kväll.Tänker ligga ett steg före än vad jag brukar i år få se hur långt det håller. I år blir fler än vi har brukat vara de senaste åren, då dotter och måg firar här nere och sonen kommer med mexikansk flickvän , även pappa och bror ska vara hos oss i år.
Ha en bra söndag!
En riktigt grå och kulen förmiddag, som gjord för att kura inne hela dagen! Inte ens hästarna ville ut i dag och då förstår ni kanske…..
Trots allt kan det nog bli en bra söndag!
God Morgon!
Grått och trist ute och regn! Har varit minus grader hela veckan så backen är djupfryst, blir åter is över allt! Vill ha snö och vinter nu!
Tänkte göra lite hushålls uppifter tvätta, baka bullar och städa. Sedan kommer en kompis å klipper mig, skönt!
Har varit en intensiv vecka: hovslagare, vaccinering av Jemma, hösilage levererat, Alba halt, Beata belastningsfång, hästar in och ut i boxvila, två sadelprovningar, åtta sadlar inne för åtgärder/omstoppning, lagningar mm. Skönt att nattveckan börjar imorgon, brukar vara en lugnare vecka!
Som tur löper stövar tiken= ingen jakt denna vecka.
Till er alla ha en bra söndag!
Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri