Vad gör ni med era russ?
Som rubriken lyder, vad gör ni med era russ?
Kör ni dom, kanske tävlar dressyr, hoppning?
Eller som sällskap?
-Bättre ökänd än okänd
Våran huvudgren är trav 
Men det blir även andra grenar, jag har en valack som är utlånad till en familj som hopp-ponny och till våren ska han även börja tävla fälttävlan! 
Sedan har jag en hingst (Imorin e. Morin) som tävlas i trav, till våren ska vi åka med honom till avelsvärdering och senare så är tanken att han ska ut och tävlas i hoppning, dressyr mfl.
Vill helst ha russ som är mer allround än bara till en viss specifik gren.
Tycker att fler borde göra så med sina ponnysar så att man kan bevisa att russen passar till allt och inte bara till en inriktning! 
~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus
Vi gör ALLT!!!
Trav, monté, galopp, hoppning, dressyr, klassisk körning, bröllops-, student- och balkörningar, ponnyridning, utställning, avel, bruks, frihetsdressyr, NH, gymkhana, lek, utbildningsponnier osv. Det enda vi ännu inte hunnit testa på är distansritt. Men det kommer… 
Här kan ni få läsa en artikel om ett av våra russ.
Länkadress: http://welshcob.bloggplatsen.se/2011/01/23/4430135-tejas-monita-ett-russ-av-basta-kvalitet/
Jag kör mitt russ och ställer ut henne. Och så har jag en tjeje som rider på henne. Och så vill jag prova på bruks med henne.

Vi tävlar trav, körning och western, använder dem i jord- och skogskörning där det funkar(vi har inte så bra skogsmark tyvärr, svårt med jättestenar och små hästar)
Mitt russ rids, körs, tricktränas och är en alldeles underbar promenadkompis :) Allt vi gör influeras av NH.
Föder upp nya russ….. 

Jag kör mest mina russ :) brukskörning och klassisk körning är min inriktning lite. Hittar man en lagom ryttare med så åker sadeln på :)
Carpe diem!

Här hemma blir det mest avel, trav och skogskörning. Troll Twix som just nu är utlånad tävlar, förutom i trav, även i hoppning och dresyr. Hon hoppar även in som ridskoleponny av och till.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
# 4 Verkligen en bild för Russkalendern!
#4 Får jag bara fråga vad det är för sadel du har? Försöker hitta en sadel som är 14-15" som passar på min nordis då hon har sa himla kort rygg. Sadlarna (syntet westernsadlar) vi har till russen passar visserligen, men de är så himla fjuttiga på henne så jag vill ha en mer ordentlig sadel.