God förmiddag 20121117
Grått och murrigt ute. Det känns som att man skulle ha pannlampa på sig- Egentligen gör det inte så mycket, för jag är tvungen att inomhusarbeta mer eller mindre hela dagen.
Nu ska jag ge mig iväg att mata hästar.
Ha en bra lördag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Ja idag är det lite grått och mulet här med. Veckan har ju visat på ett par soliga dagar tidigare till min stora glädje. Min pannlampa är i fullt bruk redan vid in och utsläpp, eller bara för att hitta till stallet!
Jag ska vara ute lite och plocka undan i kaninhagen, den sista har dött och nu blir det inga fler. Lite hästeri kan det också bli, få se vilken jag tar ut idag. Bara Franka blir lite större ska det bli kul att få köra Susscrofa för första gången.
Ska bara njuta lite av kaffet innan jag sätter igång. Ha en bra dag!

Sol som skymtar fram mellan molnen och en temperatur som inte är långt från sommarens, som gjort för att tillbringa dagen ute. Dotter och måg ska åka på kombinerad jobb och shopping d.v.s. en skor häst och den andra shoppar loss med kompis på Birsta. Själv ska jag göra en lite stillsammare shoppingtur för inköp av lite foder. Sen blir det stallsysslor. I kväll blir det soffan och så mycket bättre.
Ha en bra lördag!
Här behövdes ingen pannlampa då jag sov över klockan, hästarna fick komma ut för en halvtimme sedan, mamma är i Finland med pappa så i helgen sköter jag hästarna själv. Mulet är det dock, tycker att det kunde komma lite snö följt av solsken, all den här isen som tinar och fryser om varannan dag börjar gå mig på nerverna, sedan ser man absolut ingenting på kvällarna när det är mörkt och det trodde jag vi hade flyttat ifrån när vi flyttade upp hit till Norrbotten..
Tveksamt om det blir något ut med hästarna idag, men om vädret tillåter i morgon har jag planerat att jag med tillhörande kompis ska motionera åtminstone fyra av sex hästar.