Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 509 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 12-11-02

Godmorgon i landet!

Mulet och runt noll, marken är så kall att det har frusit i slasket, var intressant att ta sig till stallet… Mer regn utlovat idag, innan det ska bli kallgrader igen. Så nödvändigt, eller inte

Blev inget hästande alls igår, men jag fick ihop en ställning så jag kan hänga upp grejer inne i baracken. Tyvärr är det problem med lyset därinne, det funkar litet när det själv vill…

Idag kommer hovslagaren och tar de resterande två som ska skos om, sedan får vi se vad som hinns med.

garrilina
0

God Morgon! Blåser rejält och regnar, preseningen hade blåst av veden som inte har kommit in i vedboden än. Det var intressant att försöka få den på plats igen, hade inte så mycket att sätta emot vinden.

Hästarna får äta frukost inne tror de får svårt att få i sig maten annars.

I em. ska jag ta vår hankatt och besöka dottern på jobbet så han blir en den. På hemvägen ska jag hämta upp 2 hönor och 1 tupp av holländsk dvärg, får hoppas att de kommer bra överens med våra unga hedemoror.

Ha en bra fredag!

trolldalen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon!

Våran snötäckta mark har förvandlats till vattenpölar, det regnar rejält. Allt är bara is. Dax att finna åt broddarna!

Idag blir Jemma 6 månader, vad fort tiden går! Hon har nu ståt själv i boxen brevid Beata i två nätter. För en månad sen börja hon fälla av sig pälsen, hon vart nästan helt hårlös. Nu börjar den komma tillbaks men hon är tunn i pälsen än. När det var som kallast förra veckan, -12 så frös denna tjej rejält. Är inte vän av täcken i vanliga fall, men hon fick använda täcke dom kallaste/blötaste dagarna.

Mamma Beata sätter inte heller vinterpäls (som övriga hästarna) fast det är andra vintern som norrlänning. Väntade mig nästan hon ska se ut som en "isbjörn"nu i höst men inte då.

Ha en bra fredag!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

MagganS-B
0

God Förmiddag!

En riktigt regngrå morgon…..har säkert kommit några millimeter i natt. Blir jättetrevligt för dom som skall köra Gotland Grand National i morgon! Världens största endurotävling om ingen vet vad det är…..

Skall städa lite och åka till kyrkogården med blommor och ljus. Får se om jag tar hem tjockisarna också…..

Ha en bra dag alla!