Duktiga uppfödningar
Lägg gärna in bilder och info på era duktiga uppfödningar.
Alltid kul att se hur duktiga andras russ är =)
Vi har bara en russuppfödning som kommit ut på tävlingsarenorna ännu. (Vi har en shettisuppfödning också, Mad Max f.-04, och han har varit riktigt duktig i trav, speciellt monté)
Montró f.-05- e. Trojka Viking u. Tejas Monita.
Hon har ett travrekord på 1.56, montérekord 2.02. Hopptävlad upp till 70 cm (som 6 åring) Deltagit i samtliga årgångslopp i trav. Tävlat lite i dressyr med godkänt resultat. Flerfalldigt guldbelönad på utställnng med 42 poäng som mest.
GI-premierad. 3:a på 5-årsbaggen, 4:a derbyt.
Måntuva M f.-12 e. Panter u. Montró
40 p på utställning
Måntoka M f. -12 e. Panter u. Tejas Monita
37 p på utställning.
Det var allt. Hittills i vilket fall. 
foto: Sara Södergren
Mamma får väll rätta mig där jag har fel, hon lär ju, av någon anledning, ha bättre koll på sådant än jag har! Skriver upp de uppfödningar jag vet har presterat på något sätt, i alla fall! 
Solos Yazzå -01 e: Ernst Mascot u: Dansa Bess
Utställd med 40 poäng och fick diplom, varit både 3:e BIS och res BIS.
Satte ett travrekord på 2.14,9 2008.
Startade i Trail E-klass och vann, samma dag även 4:a i Wester Horsemanship E-klass.
I körning: Dressyr 78 strp Precision 0 strp 1:a Maraton 46,8 strp 5:a Totalt 5:a
Denna dam fick tyvärr sluta sina dagar alldeles för tidigt år 2009 då hon fick tarmvred och avled, precis när det äntligen börjat gå framåt i både den ena och den andra tävlings sorten.
Solos Champis -90 e: Vagabond u: Solos Cherie
Vann Kriteriet som 3-åring och satte svenskt rekord för hingstar och valacker i nämnda ålder.
Hade rekorded 1.51,6 och gjorde totalt 43 starter varav 29 bland de tre första.
Marello -85 e: Mario u: Mysan
Gjorde 11 starter på travet med en vinst och en andra plats, rekordet var på 2.46.
Han såldes till Mia Hedman som tävlade honom i körning, de placerade sig alltid och startade även i brukskörnings SM där de blev tvåa, inte alls illa för en fyraåring! Tyvärr fick han ett ben avsparkat i hagen, endast två dagar efter SMet.
Solos Sigrid -97 e: Jucent u: Stina
Utställd med 40 poäng och guldbelönad.
Har ett travrekord på 2.09,1 och har gjort 25 starter varav 10 placeringar bland de tre första!
Nu orkar jag inte skriva in fler, har egentligen bara slumpat några stycken, vi har ju en hel del uppfödningar.. Bild på Solos Yazzå 2008.
#3 Smart tänkt där!
Länkar också till hemsidan, där finns åtminstone de flesta uppfödningarna. Mamma gjorde en statistik över alla uppfödningar och kom fram till att vi nu är uppe i 49, hon sa 48 först men då hade hon missat en. Fölar Trixi nästa år så blir det 50. =D