Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettefterlysningar
Läst 1900 ggr
MagganS-B
0

"Less-russ" efterlyses!

Pratade i kväll med ägaren till f.d. Stuteri Less i Skåne, Helene Lindskog, de ägde bl.a. Julle 298…..Vi vet var en del av hennes uppfödningar finns, bl.a. Zuper Less och Nätack Less (Natack Less i N.) i Norge, men hon skulle väldigt gärna vilja veta vad det blivit av dom andra fölen u. Fanny! Zaga Less e. Vagabond, fanns senast i Ö-vik eller trakterna däromkring, Zäpo Less e. Julle, travade i Östersund, Zam Less e. Julle, var för ädel för att bli hingst, travade lite, men sen? Pinglan Less e. Hero u. Maggan Less, startade också, blev mamma till Åza-Nisse e. Vagabond bl.a.

Jossa
0

Och han finns inte längre vid livet då "min" kompis var tvungen att ta bort honom efter 17 år. Men det var en riktigt trevlig ponny! Kul att rida barrock på :D

PernillaJ
0

Pinglan Less 2783 är död, dog 2003.

thilda-
0

Zaga Ess.. Har aldrig hört talas om henne/honom i övik :S

maiijjha
0

Zaga fanns hos Maria Zeitz. Mellan Härnösand och Ö-vik. Tror hon såldes som ridponny.

MagganS-B
0

#3 Läs! Zaga LESS!

# Jag vet att Zaga fanns hos Maria Zeitz, men sen?

#1 VEM är död?????

thilda-
0

#5.. skrev fel :D

Anna-Uppsala
0

Jag tror Pinglan Less ägdes av en tjej som var med i Upplandskuskarna för många år sedan. Hon bodde i Bålsta och hette Åsa i förnamn, har jag för mig?!

MagganS-B
0

#7 Åsa Kärrman! Därför hette Pinglans första föl Åza-Nisse!

Jossa
0

#5 Oj, missade skriva vem.
Åza-Nisse är det. Nu 2007 blev han avlivad.

ostsiv
0

Zäpo Less finns fortfarande hos Lotta Olsson utanför Östersund.

maiijjha
0

Zaga finns kvar hos Maria Zeitz. Det var din uppfödning Bellis som gick på ridskola. Hade blandat ihop fuxstona.

Men  var inte Zimson Less också i den syskonskaran?

ostsiv
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 Vet du var Bellis Ess finns nu ? Det vore roligt att veta eftersom hon är mamma till min Shakira.

MagganS-B
0

Fanny hade: Zuper Less, Zimson Less, Zäpo Less, Zam Less och Zaga Less.

Tyvärr vet jag inte alls var Bellis är, har inte Zeitz kvar henne? Synd om hon inte får vara i aveln, det var ett fint sto med bra stam! Men hon var min uppfödning, inte Heléns…….

ostsiv
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13 Hon var utannonserad förra året (tror att det var -06) .Sen läste jag i tråden här att hon stod på någon ridskola.

Tittut
0

Zam Less har jag en passansökan på som kommit in sedan länge, utan avsändare. Kommer det fram någon ägare på honom, vore jag tacksam att få reda på det, så jag kan skicka iväg det!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

Jag skall kontakta familjen Hyllsjö och höra om dom vet var han finns…..

maiijjha
0

Bellis Ess går på ridskola,om Zeitz äger eller inte vet jag ej. Men Zaga var den enda ponny de har hemma. Ej avlad på pga eksem. Om Helen är intresserad fick Sanna ta bort Zimson pga hosta. Sanna hade kvar honom länge efter avslutad tävlingskarriär.