Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 670 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 12-10-17

Godmorgon i landet!

klart och kallt ute(och inne) Vi har fått sisådär 5-10 cm snö under dagen igår, får se hur länge den ligger kvar… Allt är helt slaskigt ute då det inte var så fruset på marken direkt..

Idag har jag tänkt att baka och fixa i min lilla butiksbarack. Borde få ihop kasan någonstans så att folk  KAN betla om de råkar komma förbi Skrattande

Hagbygge står också på schemat, nu blev det plötsligt väldigt bråttom med allting, och de stackars marsvinen vill nog flytta in också. I helgen var det 10+ ute och nu är det några minus.

sandra75
0

Godmorgon :o Snö! känns avlägset var i landet befinner du dig? Här regnar det i ganska stora mängder, men jag klagar sällan på vädret. Det är liksom bara, bara att acceptera och göra det bästa av (fast jag är glad att jag har mina två hästar i en grusad hage - om än lite mindre, här på västkusten har vi ganska mycket lera :p ).

och nyfiken på vad det är för butik du har :)

Själv har jag varit uppe och morgonfodrat hästarna och fixat stallet. Från att ha varit en inbiten nattuggla har jag blivit frivillig morgonmänniska  nu när jag hjälper min hyresvärdinna med stallet 2 mornar i veckan. - jag hyr en stuga på gården där jag bor. Så skönt att ha allt gjort när man kommer hem, då kanske man tillochmed hinner motionera både hästen och ponnien och fixa mat till barnet :)

kakan89
0

Snö! Herregud, här sitter jag och njuter av att det var ca 8 grader varmt när jag cykla hem från jobbet! Idag har vi för övrigt ganska fuktigt och grått väder men hellre det än snö.

Idag är det mellandag mellan nätterna så blir nog bara att sova och sen fixa stallet för ytterligare en natts jobb.

murkla
0

God Morgon!

Vaken länge i dag. Regn och ruskt så inge vidare väder skönt men trist som man är sjukskriven.

Idag blir de väl att ta de lungt och träna knät de övningar jag fick ..

Tittar vidare på sadlar.

Ha en bra dag i regnet!

Qalaspuff
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Vi befinner oss i Norrbotten, Piteå för att vara mer exakt. Varit kallgrader hela dagen trots sol som försökt bryta sig igenom molnen.. Slänger in en bild på hur det ser ut utanför fönstret. =D ( Jag är dotter till StuteriSolo/Bisse, för den som undrar varför jag svarade.)

sandra75
0

:) härlig bild, faktiskt lite så jag längtar till vintern omdet nu blir riktig vinter.