God morgon 25/6
Vaknar till en grå dag de har hotat med regn så slotten får nog vänta några dagar fast det finns ju alltid saker att göra Man får tacka för regnet så att jag kunde sladda vägen hit ner till mej Välkommen hem Cicki det måste ju kännas bra att få se lilla Arrak med egna ögon Men vad går upp mot en lite go baby ja nu är du moster åxså vänta bara du är snart farmor bara några år till Ha det gott i vårat långa land
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Här ser himlen lurigt grå ut, vi hoppas på uppehåll så vi kan pressa vårt hö på fm, börjar jobba två… Inte hann jag uti seldonen igår heller, jag städade ut litet marsvin istället så nu sitter tio fröskräckta honor i utegården, och tio till i kaninburarna ute. Så jaghar tämt några burar inne och möblerat om så det är mindre trångt för dem som är kvar. Vi hann ut med några hästar, Sara är bättre i sin fot så hon kunde rida.
Ha en bra dag allaihopa!
Ja nu är jag hemma i Sverige igen. Semester är underbart, men att vara hemma och ha semester är också toppen! Härligt att träffa hästarna igen, och speciellt det lilla fölet. Han var inte alls så ljus som det såg ut på bilden som jag fick sist av honom . Nu har vi blivit kompisar och han gillar att bli kliad.
Ha det gott!
Välkommen hem Kicki och god morgon alla andra.
Idag skall jag försöka jobba lite, efter tre dagars semester. Får se hur det går.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morrn morrn , idag hade jag gärna legat i sängen några timmar till.
God Förmiddag! Solen skiner (som vanligt!) och det blåser friskt! Hoppas få in sista höet i dag, SMHI har lovat upp till 40 mm regn i morgon, hoppas det stämmer, fast väderprognoserna är lite dåliga…..
Är inne på 3:e semesterveckan och tycker inte jag gjort nånting av det planerade……
Är det inte just det som är meningen med semester - att man faktiskt kan strunta i att göra det man tänkt sig?! ;)
Nu är klockan två på em, och det börjar bli dags att dra sig till stallet. I em kommer två kompisar till mig och hälsar på - det ska bli jättekul! Vi ska ut och köra med Hjödis, och sedan gå och käka på en kvarterspizza där jag är stammis.
Just det! Måste åka till Ultunaapoteket och hämta Metacam till Gerda också. Hon är helt klart på bättringsvägen och det känns så himla SKÖNT!!! :)