Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: säljes
Läst 1339 ggr
Polenta
1

Kollar intresse för mina ston ..

Snart är det dags för Bonneville att skiljas från Polenta, fölungen kommer att åka till Ullånger på lösdrift fram till åtminstone vårkanten hoppas jag på.

Polenta
f.1995 e. Redde u. Ulona ue. Lurifax
122 cm hög och har gått 2.09 som snabbast på travet, kapacitet för mer men har haft en del strul på vägen. Mkt trevligt sto, har lämnat 2 fuxar efter en svart och en brun hingst.

Polenta själv är en riktigt rolig ponny att köra men som kan ha en del bus för sig ibland, hon är tyvärr lite svårriden, ställer man för höga krav på henne eller att hon inte är med på noterna så säger hon ifrån. Hon har aldrig gjort något när små barn rider henne, men jag ser henne ändå inte som en barnponny på så vis.

Jag överväger på att låna ut eller sälja Polenta till den som vill motionsköra eller använda henne till avel. Om jag hittar rätt person vill säga, hon har 1 år kvar på travet att tävla (2013) och hon har mer att ge, kanske har hon tänt till nu när hon varit borta 1½ år som mammaledig?

Dessvärre fick hon ett lättare fånganfall när hon var på semester hos hingsten i fjol somras. Vi var in och röntgade hovarna så sent som i somras då jag blev orolig att hon fått återfall men det såg jättefint ut, ingen förändring på hovbenet eller ens något tecken på det. De som var är att hon har väldigt tunna sulor i framhovarna, och blir ömfotad när hon går barfota.

Iom det så är jag väldigt mån om var hon hamnar och vem som ev. skulle ta sig an henne, vad som sker med henne.

Bonneville
5 månader gammal 100 cm hög, född 27 maj 2012 e. Gumino u. Polenta ue. Redde. Bonnie är en mkt fin liten fuxdam med två vita bakfötter, i första hand vill jag låna ut henne till någon som kan ta till vara på den kapacitet som finns. Bonnie har ett fint travsteg och har varit en tuff brud från första gången jag såg henne bara någon timme gammal. Hon är van att lyfta fötterna, åka transport, visas för hand, stå uppbunden på gången, avmaskad och ska nu grundvaccineras.

Hon är grundreggad i russföreningen och ska innan året är slut, vara reggad i SPTF. Så allt ska vara klart för den som vill låna henne.

Bonnie går för tillfället i hagen med sin mamma och tre varmblod som är både valacker och ett sto, de kommer bra överens allihopa och hon är bra tuff mot de stora.

Är det någon som kan tänka sig att låna någon av mina ston så skicka ett mail riigolette@hotmail.com och berätta mer!