Godmorgon 12-10-10
Godmorgon i landet!
Inget regn i regnmätaren idag!!!!!!
Himlen är dock grå, men det inger ju hopp om att det kanske inte ska regna så mycket idag iaf.
Sara skjutsad till bussen, om 45 minuter blir det en tur till nästa buss med Fredde.
Hästarna fick ingen motion igår, få se hur det blir idag, mest troligt inget heller, då Sara och Fredde ska repa med bandet på eftermiddagen.
Morrn!
Vackert väder med sol och uppehåll. Lite kallt om näsan, men det hör ju till.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Frost i gräset och på bilrutan, uppehållsväder än så länge.
Jag har startat dagen med att printa ut ett par stambokföringsbevis som ska gå med posten. Det tickar på med årets riksstambokföringar av ston, är uppe i 90 st nu - skulle tippa att det slutar strax över 100 st.
Nu ska jag ta itu med att baka min favvo-kladdkaka, snart sprider sig härliga dofter i mitt hus…
Mintig kladdkaka
- 100 gr smält smör
- 2 ägg
- 2 dl socker
- 2 ½ dl mjöl
- 3 msk kakao
- 1 tsk bakpulver
- 3 droppar pepparmyntsolja
- 16 st krossade Marianne-karameller
Sätt ugnen på 175º. Smält smöret. Vispa ägg och socker poröst. Rör ner smöret i smeten. Häll i de krossade karamellerna, kakaon, mjölet och bakpulvret, droppa i pepparmyntsoljan, och rör om så allt blandas väl. Häll smeten i en smord form, gärna med löstagbar kant. Grädda kladdkakan i 19-20 minuter. Låt svalna. Servera med vispad grädde (tips: om det blev några karameller över, mosa dem och släng i grädden innan du vispar den).

God morgon :)
Här har vi fått första frosten iår. Kollade mätaren och hade varit -2,4 som kallast inatt. Solen skiner iallefall och de säger att det ska bli fint idag. Har börjat stödfodra hästarna med så smått vilket de uppskattar :)
Tänkte försöka komma ut med Villemo idag men jag håller mig nog på hemmaplan, jägarna är ute idag med gissar jag.
Ha en bra onsdag :)
Carpe diem!
#2 Låter super gott! måste prova den.
God Morgon!
Bullbak på gång och kokar risgrynsgröt på vedspisen. Börjar vara råkallt i huset när jag kommer hem efter nattarbetet, men väntar lite till med elvärmen.
Normalt ska jag sova nu men idag var det hundmats leverans fr. södra sverige.
Grått ute med ingen regn.
Nu har nog degen jäst färdigt…
Ha en bra onsdag!
Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri