God morgon 24/6
Här skiner solen från en klarblå himmel, kanske blir badtemperatur på vattnet snart, men inatt var det 5 plusgrader som kallast. Nu ska jag sova ett par timmar efter nattens arbete så jag kommer upp senare för Karamellens ryttare kommer vid 14. *gäsp*
Ha en trevlig dag och hoppas alla får fint väder!!!

Även här strålar solen på vårt nyslagna hö, men väderrapporten visade regn i eftermiddag! Vi ska tömma höladan och vända ö idag, jag tänker dessutom börja skura de seldon jag inte hunnit med under vintern,allt blev ju mögligt förra sommaren, och jag har inte hunnit med att städa allt. Det möglade igen när selkammarenine var färdig också… Ha en bra dag alla!

Mulet och regn här i roslagen det har regnat hela natten så jag tog mej en sovmorgon I dag kommer det två ston till Timon så det är dax att få lite undan stökat Ska sopa skullen idag oxså det drar jag mej jämt för så det blir alltid i sista minuten tråkigt och skitit jobb men det är ju snart hötider om solen vill komma Ha det gott i dag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här är det grått och har regnat i natt igen. Men jag tror det behövs regn, så jag skall inte gnälla. Pratade med södra Gotland i går, och där får de mata russen med hö eftersom gräset slutat växa i torkan.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
WOW!!!!! Sol och blåst, i eftermiddag pressar vi hö! Midsommaren har varit trevlig med fest i nyskurad lada på midsommarafton och utflykt till segeltävling med allmogebåtar i går! 2 mm regn har kommit under helgen, när höet är inne hoppas vi på minst 50!

God Middag.. Här är himmeln är blå och fin fast det blåser jädrigt mycket här… Nu är allt vinter hö på loftet =) Känns riktigt skönt att pållarna har säkrat hö i vinter =)

Gomiddag….
Höskörden får nog vänta en dryg vecka, efter midsommarens regn skvaloar det rejält på järdena….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Vad det är skönt att ha hästarna inackorderade, så man SLIPPER bry sig om att ta in höet!!!
Min mamma bor ju på landet, och jag glömmer aldrig den sommaren vi satt i köket och såg ett antal ton hö regna bort på vallarna utanför köksfönstret … Behöver jag säga at hon också köper sitt hö nuförtiden?! :/

God middag! Vet inte vad vi har för väder idag… sol och molnigt om vartannat. Törs inte hänga ut tvätten iaf för då kommer nog regnet. Min kära storebror fyller 40 år idag men är bortrest så jag sänder en tanke och firar honom senare. Vi har inte slagit hö än. Men i år köper jag hö på annat håll. Svärföräldrarna behöver sitt till kossorna. Så jag behöver inte heller fundera så mycket på det där, dom hässjar sitt hö så det tål ju lite regn. Brukar bli fint…