Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1296 ggr
Tittut
0

God morgon 21 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är ni uppe?

Sista dagen på slöjdklubben, så det skall göras midsommarstänger som skall pyntas, och så skall vi förstås äta tårta med jordgubbar. Vi var och hämtade ett lass fårhö i går kväll, så jag måste ta morgonen till att gå ut och såga pinnar som skall bli midsommarstänger åt ungarna.

I morgon fyller Elan år, så jag måste nog försöka städa lite också, så att gästerna kommer in i huset. Varför måste jag alltid göra allt i sista sekund? Finns det bot för sådant?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Jag har då just stigit upp, här är det lite sol och lite moln, vädret er ut att bli bra framöver så det blir hödags nu. Och göra saker i sista minuten, det kommer man nog aldrig ifrån…. Sara och hennes kompis var ut på långritt med shettisarna igår när jag kom hem, de kom tillbaka halv nio igår kväll… De var ute i tre timmar och red. Idag ska jag jobba bara på eftermiddagen, så jag hinner förhoppningsvis göra litet annat idag:) Ha en bra dag alla!!

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon alla russvänner! Jag tackar Therese Anjou som fotat min Arrak och skickat via mail. Kolla den nya bilden för färgen är inte den som syns på artikelbilderna.

Ha en bra dag allihopa!

muskot
0

#2 vilken cool färg!

Tittut
0

Welinda fölade i morse, en brun liten fin hingstunge. Han skall heta Povel!

MagganS-B
0

God eftermiddag!

Grattis till fölet! Jag tror jag vet varför han skall heta Povel…..;)

Vi har hö liggande och vädret är kvalmigt och mulet, inget torkväder alls, och vi som skulle pressa i em…….Kan kanske bli en midsommarafton i höets tecken….inte kul!

Ny märr kom till Brådis i dag, så nu har han haft 6 stycken, jag är jättenöjd, ett par stycken till väntas! Tyvärr ser han ut som ett spjälstaket fast han går på bete och får kraftfoder, jag tar gärna emot "tips om snabbgödning på 21-årig hingst inför GM"!!!!!

Tittut
0

Han kan ju knappast heta Lingonben…Skrattande

Frid över Povel Ramels minne!

entill
0

Haha varför inte Povel Lingonben?

Fally fick ett gulbrunt hingstföl e. Trojka i dag, tror han skall heta Troy om det är ledigt. Skickar bild när jag fått någon.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

CarinaA
0

#5 prøva majsflingor,brukar finnas i vælsorterade foderaffærer,annars går det med majsolja istællet!!

MagganS-B
0

Med tratt då????? Cool Skämt åsido, han får redan foder med majsflingor i + pellets + betfor + B-vitamin + salt! Han är mycket blank och fin! Men smal!

entill
0

Jadu Maggan, vad gör man? Så länge hingsten mår bra får man väl acceptera att han är smal. Det nåste väl även domarna förstå att vissa sunda hingstar blir sådana på sommaren. Hela hormonsystemet går ju på högvarv, och hingsten kan inte tillgodogöra sig mer foder. Allt rinner ut genom öronen! Att försöka på konstgjord väg att få honom tjockare kan ha förödande konsekvenser. Huvudsaken är väl att du vet att du gjort vad du kan för att han ska må bra, sedan kan domarna tycka vad de vill.

Är glad att jag slipper visa min gamling, han är väldigt sportig, men mår som en prins.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Odena
0

Goo kväll! Idag har man sprungit som en yr höna =) Imorse klockan 07,50 skulle min brors epa var på besiktning och man är ju nyfiken så visst var man med. Tyvärr gick den inte igenom men han blev glad ändå för nu får han ju köra en månad till =) Sedan var det ut och vända hö i duggregnet vi skulle ju pressa höet imorgon men det blir det inget av med men men. Sedan har vi jagat kvigor i skogen efter att vi sålt dem och dom kommit ut och den som vi sålde dem till struntar bara i dem så vi får ta ansvaret för dem. Efter att ha gått runt i den skogen på ca. 15 tunnland så hittade vi henne och kunde stänga in henne och de 4 andra i lilla hagen på 3 tunnland. Sedan så skulle en träningsvagn lagas och sedan så har man bakat 94 bullar… God natt på er =)

MagganS-B
0

Tack Agge, ja du vet ju hur den stammen ser ut på sommaren ;) även om han är inte fullt så galen. Men det hindrar inte att man hör folk viska bakom rygge och att man skäms en smula……nu har Margit sparkat honom också, så han har en knöl på benet…..Margit är alltså ett sto :)