God Morgon 23/6
Hoppas ni hade en trevlig midsommarafton Själv åt jag en riktig sommrig lunch med goda vänner titta litepå barnens fest runt stången Det är alltid så trevligt med lekarna runt stången och se hu de kämpar Nu åter till en vanlig dag med att göra redskapen färdiga för höet …typiskt så har en bromscylider på traktorn sagt upp sig så det måste fixas man ska inte ha så gammla gräjor. Ska försöka träna lite hästar på dagen ochså Ha det gott
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon. Hoppas alla haft en trevlig midsommarafton! Själv har man kommit hem från jobbet och ska sova bort en solig midsommardag.

Här strålar solen från en molnfri himmel, vi kollar femdygnsprgonosen innan vi slår ut, men det ser ju lovande ut. Vi hade en trevlig midsommarafton här tvärs över vägen, och idag är det höförberedelser och hästkörning på prgorammet

Godmorgon!
Här strilar ett stilla sommarregn, hästarna är genomblöta men ändå envisas dom med att stå ute….
Då barnen är bortresta med sin mor över midsommar så tillbringade jag Midsommarafton med en god bok i favoritläshörnet på soffan. Det var en riktig bra midsommar enligt mig…
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

God förmiddag!! Här är det monligt och regnet bara väntar på att falla ned ( även om det redan gjort det i natt) Idag skall höet staplas på loftet så detta blev en midsommar i höets tecken. . .
Hejsan! Efter en långfrukost ska vi ut och gå med barnvagnen, premiärtur blir det faktiskt. (man får inte gå ut med dem i början) Min syster har haft en nanny sen hon kom hem från BB, som lärt upp henne hur man sköter små bebisar, under den första veckan. Nu ska de få sköta om lilla Calle alldeles själva, det har de längtat efter. Men här nere i Holland ingår nanny en vecka 7 timmar om dagen, hon sköter inte bara om bebisen utan hemmet och ev syskon också.
Ha det så gott, själv ska jag njuta av min sista dag hos min lilla systerson innan jag flyger hem i morgon.
God förmiddag är nog mer riktigt att säga här.
Elin hade Pippi hos sig i går, vilket var en fullständig braksuccé. Hon fick Pippikläder av brorsans familj i present också, så mycket Pippi var det. Inte konstigt att hon sover än. Vi skall väl åka och städa på skullen efter gårdagens party, om de anra inte hunnit före oss.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Croneld => måste man ha en bebis för att få en nanny??? Jag skulle kunna tänka mig att ha en här hemma för jämnan! :)
Själv var jag på fest i stallet i går, och åt en massa god mat, drack vin och rökte cigarr … Ack så trevligt! Och ack vad magkatarr jag har i dag. Men det var det värt!!! På bilden försöker jag blåsa rökringar. Det gick inget vidare …. ;)
# 7 Ja du måste ha en bebis!!! Skaffa en fölis istället, nog med bebisara tycker jag. Har haft 3 stycken som jag älskar jättemycket, den äldsta har stl 44 i skor och den minsta stl 29. Fast jag skulle gilla ha en Nanny jag med….
Fölisar är så mysiga, de behöver inga blöjor, är så mjuka och kan gå på en gång och någon annan ammar dem. Bra va?
Ring mig nästa gång, ska jag blåsa ringar jag med, trots att jag inte röker. Men det låter kul.;)
Kan man gissa att nästa fölis kommer att heta Pippi Långstrump, om det blir ett sto?! ;)
Om Elan får välja, är väl risken stor!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus