Godmorgon 12-10-06
Godmorgon i landet!
Ytterligare 31 mm regn sedan igår kväll, då det kommit 23 mm, behöver jag säga att allt flyter här?
Butiken idag, och innesysslor står på schemat, får förmodligen ta in några sjöhästar och torka dem i omgångar, vårat halvombyggda stall har bara två platser… Få se om det går att köra ut en bal åt dem, betet är nästan slut nu. Men eftersom det kommit totalt 82 mm(hittills) regn på tre dygn så kan det vara svårframkomligt. Få se hur vi löser det.

God förmiddag! Här håller vi på och blåser bort alla hästar har fått stå inne och äta frukosten. De har nog inte fått i sig många strån annars. Uppehåll än så länge hoppas på det hela dagen.
Ska följa med in på Hagmyren nu för att titta på dottern och Trolle som ska köra insprängt lopp på v75. Kommer nog att behöva ankare för att inte lyfta där, blåser det här hemma så är det dubbelt värre där.
Ha en bra lördag!

Här har vi haft en härlig "ledig" fm, och jag har hunnit köra en mil i schysst lagom tempo med hallon i giggen och fridha bredvid… Tom SOLEN kollade in våra ryggar bitvis… SÅ skönt!
I eftermiddag kanske man hinner med en liten tur på sadelbrädan och KANSKE tömköra Tekla lite….
Ha en härlig dag alla!!!
God Förmiddag!
Nyss inkommen från stall sysslor, blev sent utsläpp av dom som varit inne.
Kraftig blåst och regn(15 mm på fm) var inte det roligaste att vakna till.
Har flyttat om hästarna i olika hagar, börjar bli rejält söndertrampat över allt, trots att det är sandmo till mark.
Hoppas på bättre väder imorgon, så jag och stövaren kommer ut en sväng i skogen. På måndag är det älgjakt igen och då är vi inte välkomna på markerna.
Foto: Jemma som njöt av solen häromdagen!
Ha en bra fortsättning på dagen…
Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri